Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar
-
A. E. Taylor, Tabiattan Tanrıya, çeviren: Mehmet Aydın, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 3, s. 235- 243.
-
A. R. Mohapatra, Tanrı ve Evren, çeviren: Metin Yasa, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 209- 218.
-
A. R. Mohapatra, Tanrı’nın Varlığı, çeviren: Metin Yasa, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 351- 364.
-
Abdullatif Tüzer, (Batı Felsefesi Çerçevesinde) Epistemolojik ve Etik Açıdan İnanç, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: VI, sayı: 16, s. 87- 110.
-
Abdurrahman Aliy, Wittgenstein Felsefesinde Din Dili ve Dinî İman, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: V, sayı: 1, s. 157- 175.
-
Abdurrahman Momin, Çoğulculuk ve Çokkültürcülük: İslami Bir Bakış Açısı, çeviren Birsen Banu Okutan, Ali Coşkun, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010/1, sayı: 38, s. 203- 230.
-
Adil Özdemir, The Koran and Pluralism, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 6, s. 581- 598
-
Adnan Aslan, Analitik Pozitif Ateizmin Bir Eleştirisi: Michael Martin, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2002, sayı: 7, s. 75- 95.
-
Adnan Aslan, Batı Perspektifinde Dinî Çoğulculuk Meselesi, İslâm Araştırmaları Dergisi, 1998, sayı: 2, s. 143- 163.
-
Adnan Aslan, Dinî Çoğulculuk Problemine Çözüm Önerisi, Dinler Tarihi Araştırmaları IV (Müslümanlar ve Diğer Din Mensupları), 2004, sayı: , s. 345- 366.
-
Adnan Aslan, Dinî Çoğulculuk Problemine Yeni Bir Yaklaşım, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2000, sayı: 4, s. 17- 30.
-
Adnan Aslan, Dinler ve Mutlak Hakikat Kavramı: John Hick ve Seyyid Hüseyin Nasr’la Bir Mülâkat, İslâm Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 1, s. 175- 188.
-
Adnan Aslan, Geleneksel Ekolün Modernizm Eleştirisi ve İslam Düşüncesindeki Yansımaları, İslam ve Modernleşme (II. Kutlu Doğum İlmî Toplantısı), 1997, sayı: , s. 55- 70.
-
Adnan Aslan, Kötülük Problemi: Spekülatif-Teorik Yaklaşıma Karşı Dinî-Pratik Yaklaşım, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2008, sayı: 19, s. 87- 114.
-
Adnan Aslan, Küreselleşme ve Din, Küreselleşme, İslam dünyası ve Türkiye: Milletler Arası Tartışmalı İlmi Toplantı (İstanbul, 2001), 2002, sayı: , s. 163- 202.
-
Adnan Aslan, Mevlana’da Dini Çoğulculuk, International Mevlânâ Symposium Papers, 2010, cilt: I, sayı: , s. 213- 236.
-
Agata Wojcik - Lukasz Wojcik, The Sources of Religious and Political Power İn Thought of Abu Mansur Al-Maturidi and Saint Thomas Aquinas -the Comparative Perspective-, e-Makâlât Mezhep Araştırmaları, 2010, cilt: III, sayı: 2, s. 229- 239.
-
Ahmet Akbulut, Din, Laiklik ve Demokrasi Üçgeni, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 265- 278.
-
Ahmet Ceylan, Deistik Tanrı Tasavvuru ve Hayata Yansımaları, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 181- 202.
-
Ahmet İnam, İnanmanın Felsefi Boyutları, Felsefe Dünyası, 1994, sayı: 11, s. 3- 10.
-
Ahmet T. Karamustafa, Yeni Bir Din Felsefesi Arayışı ve Elmalılı Hamdi Yazır, Osmanlı Devleti’nde Din ve Vicdan Hürriyeti, 2000, sayı: , s. 289- 295.
-
Ahmet Yüksel Özemre, İlim ve Din, Felsefe Dünyası, 1995, sayı: 17, s. 13- 18.
-
Ahmet Zeki Tuffahe, Reenkarnasyon, çeviren: Metin Yasa, Mustafa Tuncer, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 445- 453.
-
Ali Akdoğan, Küreselleşme ve Din: Küresel Bunalımdan Küresel Barışa Ulaşmanın İmkanı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 81- 98.
-
Ali Osman Kurt, Lessing’in Bilge Nathan’ında ‘Üç Yüzük’ Metaforu Bağlamında ‘Dinî Çokluk’ , Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2010, cilt: X, sayı: 3, s. 111- 133.
-
Ali Rıza Aydın, Ateist Düşünceye Etki Eden Psiko-Sosyal Faktörler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 14, s. 27- 42.
-
Ali Yaşar Sarıbay, “Postmodern Teoloji” Terimi Üzerine Kısa Bir Not, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 13- 16.
-
Aliye Çınar, Evrensellik ve Yerellik Arasında Bir Teoloji Arayışında Fiilî İrfanın Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XV, sayı: 1, s. 213- 231.
-
Aliye Çınar, Leibniz’de İman-Akıl İlişkisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 233- 248.
-
Aliye Çınar, Leibniz’de Kötülük Problemi ve Teodise, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: XIV, sayı: 1, s. 161- 177.
-
Aliye Çınar, Leibniz’in Tanrı Anlayışı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 93- 106.
-
Aliye Çınar, Mevlânâ ve Tıllıch’de Varlık-Değer Birliği, Türk-İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 2007, sayı: 3 [Mevlânâ Özel Sayısı], s. 141- 153.
-
Aliye Çınar, Politik Teoloji, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XV, sayı: 2, s. 211- 230.
-
Aliye Çınar, Var Olan ve Varlık Olarak Tanrı, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 219- 232.
-
Alvin Plantinga, Dawkins Karmaşası: Natüralizm Saçmalığı, çeviren: Engin Erdem, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 179- 191.
-
Alvin Plantinga, Hür İrade Savunması, çeviren Hüsamettin Yıldırım, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7, s. 217- 222.
-
Anthony Kenny, Tanrı’nın “Önceden Bilme”si ve İnsan Hürriyeti, çeviren: Hanifi Özcan, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 6, s. 625- 638.
-
Arslan Topakkaya, “Hegel Panteist Bir Filozof Mudur? (Spinoza’nın Panteist Felsefesinin Eleştirisi Bağlamında), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi = The Journal of International Social Research, 2008, cilt: I, sayı: 5, s. 825- 836.
-
Arslan Topakkaya, Nikolas Von Kues’ta Negatif Teoloji, Bilimname : Düşünce Platformu, 2005/3, cilt: III, sayı: 9, s. 105- 116.
-
Aydın Işık, Din-Bilim İlişkisi Problemine Mucizeler Üzerinden Genel Bir Bakış: Vahiy Nesnesinin Mucizeliği Tartışması, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2007, cilt: V, sayı: 1, s. 87- 102.
-
Aydın Işık, Russel’in Din Felsefesinde İnanç Sorununa Epistemolojik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 23, s. 3- 20.
-
Aydın Işık, Vahiy ve Mucizenin Gerekliliği Problemi: Ahlaki Açıdan Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 24, s. 61- 81.
-
Aydın Topaloğlu, Tanrısal İnâyetin Felsefî Anlamı ve Tarihsel Arka Planı, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004/2, sayı: 27, s. 105- 119.
-
Bayram Dalkılıç, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 8, s. 391- 398.
-
Bayram Dalkılıç, Sadreddin Konevî Vasiyetnâmesi’nin Din Felsefesi Problemleri Açısından Değerlendirilmesi, Makâlât, 1999, sayı: 2, s. 157- 168.
-
Bayram Dalkılıç, Yirminci Yüzylın İlk Çeyreğinde Türkiye’de Din Felsefesi, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 17, s. 63- 110.
-
Bedi Ziya Egemen, Ölüm Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1963, cilt: XI, sayı: , s. 31- 34.
-
Bilal Sambur, İslam ve Demokrasi, Demokrasi Platformu [Türkiye’de Tarikatlar ve Cemaatler - III], 2007, cilt: III, sayı: 10, s. 139- 170.
-
Bozkurt Koç, Çatışma Bağlamında Yalan ve Din İlişkisi, Dinî Araştırmalar, 2008, cilt: X, sayı: 30, s. 215- 242.
-
Burhanettin Tatar, Gerçek İle Kurgu Arasında “Öteki”, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2005, cilt: II, sayı: 2, s. 5- 18.
-
Burhanettin Tatar, İslam’ın Pratik Hayat Felsefesi, VIII. Kur’an Sempozyumu: Günümüz Dünyasında Müslümanlar__14 -15 Mayıs 2005 / Yozgat, 2006, sayı: , s. 193- 198.
-
By Gene Reeves, Evvel ve Âhir Olarak Tanrı: Çift Kutuplu Süreç Teizmi, çeviren: Mevlüt Albayrak, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 3, s. 305- 318.
-
C. Ellis Nelson, Tanrı Temsilinin Oluşumu, çeviren Abdulvahid Sezen, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 2, s. 215- 234.
-
C. Stephen Evans, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Rafiz Manafov, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2007, sayı: 2, s. 199- 204.
-
Cafer Sadık Yaran, “Eleştirel Deneyimcilik” : Dini Tecrübede Swinburne'ün “Safdillik İlkesi” Ne Karşı “Eleştirellik İlkesi”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 15, s. 25- 54.
-
Cafer Sadık Yaran, “Mevlana’nın Yedi Öğüdü” : Evrensel Erdemler, Kozmik Temellendirmeler ve Aidiyet Meselesi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 16, s. 21- 48.
-
Cafer Sadık Yaran, Bilim-Din İlişkisinde Temel Felsefi Yaklaşımlar: Çatışma ve Ayrışma, Felsefe Dünyası, 1996, sayı: 21, s. 21- 41.
-
Cafer Sadık Yaran, Bilimsel Nesnellik ve Teistik İnanç, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 125- 140.
-
Cafer Sadık Yaran, Budizmle Mukayeseli Olarak İslam ve İslam Mistisizmi: Müslüman-Budist Diyaloğuna Bir Katkı, çeviren: Mehmet Atalay, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 17, s. 253- 274.
-
Cafer Sadık Yaran, Death and Immortality in Islamic Thought, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 103- 124.
-
Cafer Sadık Yaran, Din Felsefesi Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Problemler ve Çözüm Yolları, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 505-511.
-
Cafer Sadık Yaran, Dinî Epistemolojide Eleştirel Akılcılık ve Tahkikî İmancılık, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 9, s. 217- 238.
-
Cafer Sadık Yaran, Din-Sağlık İlişkisi ve “Şifa Delili”, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 25, s. 53- 74.
-
Cafer Sadık Yaran, Erdem Etiği Açısından Yunus Emre’nin Ahlak Felsefesi, Doğumunun 770. Yıldönümünde Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 26-27 Kasım 2010 İstanbul, 2010, sayı: , s. 57- 67.
-
Cafer Sadık Yaran, İnsan-Evren İlişkisi ve İnsancı Kozmolojik İlke, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 11, s. 21- 33.
-
Cafer Sadık Yaran, İnsanın Egzistansiyal İhtiyaçları ve Dinin Perenniyal Cevapları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 12-13, s. 79- 96.
-
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
-
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
-
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
-
Cafer Sadık Yaran, İslam Düşüncesinde Ailenin Felsefi ve Etik Temelleri, Kutlu Doğum 2009: Kürselleşen Dünyada Aile, 2010, sayı: , s. 104- 115.
-
Cafer Sadık Yaran, İslamda “Ahlakın Şartı” Kaç? : İslam “Erdem Etiği”nin (Yeniden) Yapılandırılması Önerisi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 35- 55.
-
Cafer Sadık Yaran, Kant Etiğinden Hareketle İslam’da “Ahlaklılığın En Yüksek İlkesinin Bulunması”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 51- 86.
-
Cafer Sadık Yaran, Kaşgarlı Mahmud’un Divanü Lugati’t- Türk’ünde Erdem ve Bilgelik, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 18, s. 23- 48.
-
Cafer Sadık Yaran, Knowledge, Wisdom and a “Sophialogical” Epistemology, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 14, s. 29- 46.
-
Cafer Sadık Yaran, Leibniz’de Teodise ve “Savunma”, Felsefe Dünyası, 1999, sayı: 29, s. 72- 88.
-
Cafer Sadık Yaran, Mevlana ve Yunus Emre’de Dinler ve Mezhepler Arası Barış: Nedenler ve Çözümler, Din ve Dünya Barışı: Uluslararası Sempozyum, 26-28 Nisan 2007, İstanbul, 2008, sayı: , s. 112-126.
-
Cafer Sadık Yaran, Modernitenin İnsan Sevgisine Etkileri, İnsan Sevgisi, 2007 Yılı Kutlu Doğum Sempozyumu Tebliğ ve Müzakereleri, (2007: İstanbul - Kahramanmaraş), 2008, sayı: , s. 147- 157.
-
Cafer Sadık Yaran, The Ecological Value of the Teleological Argument, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 8, s. 181- 189.
-
Caner Taslaman, Determinism, Indeterminism, Quantum Theory and Divine Action, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 157- 182.
-
Caner Taslaman, Din Felsefesi Açısından Entropi Yasası, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/1, sayı: 30, s. 89- 111.
-
Caner Taslaman, İzâfiyet Teorisi, Değerler ve Tanrı-Evren İlişkisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 33, s. 5- 20.
-
Caner Taslaman, Tanrı-Evren İlişkisi ve Mucize Sorunu Açısından Determinizm, İndeterminizm ve Kuantum Teorisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/2, sayı: 31, s. 163- 186.
-
Celal Türer, Bilim Felsefesi, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 169- 186.
-
Celal Türer, İnanma İradesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 2, s.
-
Celal Türer, Whitehead’in Din Felsefesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 2, s. 35- 54.
-
Celal Türer, Whitehead’in Tabiatçı Teizmi: Din ve Bilimin Uzlaştırılması, Felsefe Dünyası, 2003/1, sayı: 37, s. 43- 62.
-
Cemalettin Erdemci, Proclus’un Âlemin Kıdemine İlişkin Delilleri Üzerine, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2006/1, cilt: V, sayı: 9, s. 153- 170.
-
Cengiz Batuk, Dinsel Çoğulculuk ve Dışlayıcılık Arasında Mevlânâ, Marife: Bilimsel Birikim, 2007, cilt: VII, sayı: 3 [Mevlânâ sayısı], s. 45- 66.
-
Charles Hartshorne, Amerika’da Din Felsefesi, çeviren: Veli Urhan, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 5, s. 425- 430.
-
Charles Hartshorne, Dine ve Felsefeye Göre Tanrı, çeviren: Mehmet Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1981, cilt: XXIV, sayı: , s. 205- 219
-
Claude Tresmontant, Ateizmin İlk Kaynakları, çeviren: Hayrani Altıntaş, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1983, cilt: XXVI, sayı: , s. 437- 459.
-
D. Crafford, Dinler Teolojisi Bağlamında Çok Dinli Bir Kontekste Misyon, çeviren: Süleyman Turan, Marife: Bilimsel Birikim, 2007, cilt: VII, sayı: 1, s. 273- 286.
-
Daniel Day Williams, Felsefe ve İnanç: Hegel ve Whitehead’le İlgili Bir Çalışma, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 181- 194.
-
Daniel J.Adams, Postmodernizmin Teolojik Anlamı, çeviren: Temel Yeşilyurt, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 249- 262.
-
Daniel M. Mittag, Kanıtsalcılık, çeviren Süleyman Aydın, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7, s. 259- 283.
-
David A. Pailin, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1- 2, cilt: IV, sayı: 7-8, s. 121- 154.
-
David Ray Griffin, Emperyalizm, Nükleerizm ve Postmodern Teizm, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(11), sayı: , s. 123- 142.
-
David Ray Griffin, Yaratıcılık ve Postmodern Din, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 17- 38.
-
Dominique Vidai, Dünyevileşme ya da Fransa’da Dinsizlik, çeviren: Adem Efe, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, sayı: 10, s. 131- 138.
-
Edward H. Madden, Farklı Açılardan Kötülük Problemi, çeviren Sami Şekeroğlu, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 151- 167.
-
Elizabeth Newman, Bilim ve Teoloji (İkilemsiz Bir Bakış Açısı), çeviren: Temel Yeşilyurt, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 263- 278.
-
Emel Koç, Yunus Emre ve Egzistansiyalist’lerde Zamansallık ve Ölüm, Felsefe Dünyası, 1999, sayı: 29, s. 35- 46.
-
Engin Erdem, Kant’ın Vahiy Anlayışı Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XLVIII, sayı: 2, s. 37- 47.
-
Erdal Baykan, Aşkın Olandan Bir Yol Olarak Din ve Modern Durum, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: VIII, sayı: 2, s. 87- 92.
-
Erdal Baykan, Gelenekselci Ekolün Din-Bilim Bağlamında Aydınlanma Eleştirisi -S. Hüseyin Nasr Örneği-, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, sayı: 16, s. 201- 216.
-
Erkan Perşembe, Modernlik Gerçeğinden Postmodernlik Söylemine Din Sorunu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2002, cilt: VI, sayı: 13, s. 1- 16.
-
Erkan Perşembe, Modernlik ve Postmodernlikte Din Problemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 14- 15, s. 159- 181.
-
Ernest Wolf-Gazo, Din Bağlamında Newton’un Bilim Anlayışı, çeviren: İbrahim Özdemir, İslâmî Araştırmalar, 1992, cilt: VI, sayı: 4, s. 279- 292.
-
F. Leroux, Fransız Lisanıyla Konuşulan Memleketlerde 1914’den 1925’e Kadar Din Felsefesi [I], çeviren: Mustafa Şekip [Tunç], Darülfünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1927, cilt: II, sayı: 5- 6, s. 57- 77.
-
Fehrullah Terkan, İblis’in ‘Kötülük Problemi’ne Dair Felsefi Argümanları ve Şehristânî’nin “Bilinmezcilik” Teodisesi, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2008, cilt: V, sayı: 1, s. 63- 91
-
Ferhat Akdemir, Ateizmin Tarihi Üzerine Kısa Bir Deneme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 18-19, s. 347- 363.
-
Ferhat Akdemir, David Hume ve Mucizenin Olabilirliği Sorunu Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 137- 152.
-
Ferhat Akdemir, Feuerbach’ın Antropolojik Ateizmi ve Teistik Açıdan Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 14-15, s. 341- 357.
-
Ferhat Akdemir, Tanrı İnancının Temellendirilmesi ve William Alston’ın Algı Tecrübesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 167- 178.
-
Ferit Uslu, Düzen ve Gâye Delili Üzerine Bir Analiz, Dinî Araştırmalar, 2002, cilt: IV, sayı: 12, s. 31- 48.
-
Ferit Uslu, Hegel’de Din-Akıl İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 63- 76.
-
Fethi Kerim Kazanç, Tanrı ve Kötülük: Kelâmî Düşünce Geleneğinde Kötülük Problemi Üzerine Bazı Değerlendirmeler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2008, cilt: XII, sayı: 35, s. 11- 32.
-
Francis Jaques, Teolojik Önermelere Analitik Yaklaşım, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1994, cilt: VI, sayı: 6, s. 357- 380.
-
Gene Reeves, Tanrı Hakkında Konuşmak: Süreççi Bakış Açısı, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 219- 226.
-
Ghasem Kakaie, İbn Arabi’nin Tanrısı, Eckhart’ın Tanrısı: (Felsefecinin Tanrısı yahut Dinin Tanrısı), Doğu ve Batı: Ortak Manevî Değerler, Bilimsel - Kültürel İlişkiler_[Profesör Aida İmanquliyeva’nın Doğumunun 70. Yılı Anısına Düzenlenen Uluslararası İbn Arabi Sempozyumu Makaleleri (9 -11 Ekim 2009 - Bakü)], 2010, sayı: , s. 477- 480.
-
Guy Axtell, Dinî Çoğulculuk ve Olumsuz Yönleri, çeviren: Ruhattin Yazoğlu, Hüsnü Aydeniz, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 14, s. 53- 68.
-
H. J. Paton, Filozofların Dünyası ve Din, çeviren: Mehmet S. Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1983, cilt: XXVI, sayı: , s. 207- 221.
-
H. Ömer Özden, İbn-i Sina ve Leibniz’de Kötülük Problemi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 13, s. 269- 286.
-
Habil Şentürk, Din- İlim İlişkisi, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1986, cilt: XXII, sayı: 3, s. 49- 51.
-
Hakan Gündoğdu, “Vahy”in İmkanı Üzerine Felsefi Bir Çözümleme, Felsefe Dünyası, 2000/1, sayı: 31, s. 103- 112.
-
Hakan Gündoğdu, Hümanizm Bir Din Midir?, Dinler Tarihi Araştırmaları - II, 2000, sayı: , s. 99
-
Halil Rahman Açar, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi: Bilimin Dinleştirilmesi, Dinin Bilimselleştirilmesi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 11- 18.
-
Hart M. Nelsen, - Paul Au Neil H. Cheek, Tanrı İmajlarında Cinsiyet Farklılıkları, çeviren: Fatma Gündüz, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 6, s. 151- 162.
-
Hasan Katipoğlu, Emile Boutroux’nun Felsefesinde Din-Akıl Münasebeti, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 1, s. 87- 99.
-
Hasan Katipoğlu, Malebranche’ın Din Felsefesinde Mistisizm, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, sayı: 2, s. 85- 103.
-
Hasan Katipoğlu, Malebranche’in Felsefesinde Din-Akıl İlişkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993, sayı: 7, s. 7- 33.
-
Hasan Yücel Başdemir, Thomas Aquinas’ta Tanrı Tasavvuru, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 103- 122.
-
Haydar Dölek, Ontolojik Delilin Oluşumunda Aristocu ve Yeni-Eflatuncu Fikirlerin Etkisi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 5 [Prof. Dr. Şaban Kuzgun Armağanı], s. 587- 596.
-
Haydar Dölek, Ölümsüzlük Problemi Açısından Tehâfütler, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, sayı: 15/1, s. 199- 207.
-
Henri Dumery, Bir Din Felsefesi Mümkün Müdür?, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1991, cilt: III, sayı: 3, s. 273- 280.
-
Hüseyin Atay, Dinin Felsefi Sorunu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 3- 12.
-
Hüseyin Aydın, Nihilizmin Tarihçesi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, cilt: I, sayı: 1, s. 1- 8.
-
Hüseyin Certel, Mekan İçinde Tanrı Tasavvuru ve Antropomorfik Düşünce, Akademik Araştırmalar: Sosyal Bilimler Dergisi, 1996, cilt: I, sayı: 3, s. 52- 57.
-
I. M. Crombie, Eskatolojik Doğrulama Üzerine, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Marife: Bilimsel Birikim, 2006, cilt: VI, sayı: 2, s. 151- 164.
-
Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Din’e Doğru, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 44- 59.
-
İbrahim Bor, Kötülük Sorunu ve Kantçı “Negatif Teodise”, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: IX, sayı: 1, s. 151- 168.
-
İbrahim Gürses, Yükleme Teorisi ve Din İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: XVII, sayı: 2, s. 359- 377.
-
İbrahim Hakkı Kaynak, Dinin Menşei Problemi ve Wilhelm Schmidt’in Monoteist Din Teorisinin Temelleri, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: V, sayı: 1, s. 67- 78.
-
İlyas Altuner, Ethik Yargıların Kaynağı: Tanrı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(12), sayı: , s. 105- 110.
-
İskender Pala, Yunus Emre'de Ölüm Düşüncesi, Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 7-10 Ekim 1991, 1995, sayı: , s. 531- 544.
-
İsmail Erdoğan, Armeios oğlu Er Hikâyesi Bağlamında Platon’un Ölümden Sonraki Hayat İle İlgili Görüşlerinin Dinî ve Felsefî Analizi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: IX, sayı: 1, s. 13- 38.
-
İsmail Çetin, Boethius’ta Tanrı’nın Bilgisi ve İnsan Hürriyeti, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 2, s. 133- 145.
-
İsmail Çetin, İman ve İnkârın Rasyonel Değeri, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 87- 102.
-
İsmail Çetin, Tanrı’nın Değişmezliği Problemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XIII, sayı: 1, s. 39- 52.
-
İsmail Latif Hacınebioglu, On a Justification of Logic of Belief in Relation to Religious Argumentation, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 17- 26.
-
İsmail Latif Hacınebioğlu, An Epistemological Analysis of the Logical Premises of Pluralism, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/1, sayı: 16, s. 17- 28.
-
İsmail Latif Hacınebioğlu, The Realism of Logical Argumentation Versus Philosophical Religious Pluralism, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/2, sayı: 17, s. 1- 14.
-
İsmail Yakıt, Ateizme Karşı Dinlerin İşbirliği Zarureti Mümkün Müdür?, II Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 126- 133.
-
İsmail Yakıt, Mevlânâ ve Ölüm Felsefesi, 3. Millî Mevlana Kongresi, 12- 14 Aralık 1988_[Selçuk Üniversitesi], 1989, sayı: , s. 73- 9.
-
Jean Greisch, Basit Dilin Sınırları İçinde Din, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, cilt: VII, sayı: 7, s. 601- 642.
-
John Hick, Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta Tanrı Kavramı, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1, sayı: 28, s. 207- 216.
-
John B. Cobb, Çoğulcu Bir Çağda Küresel İlahiyat, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 35- 49.
-
John Hick, Değişen Ölüm Sosyolojisi, çeviren: Turan Koç, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1990, sayı: 7, s. 235- 250.
-
John Hick, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: İsmail Çetin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 339- 342.
-
John Hick, Dini Çoğulculuk Felsefesi, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 17- 30.
-
John Hick, Dini Çoğulculuk ve İslam, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2006, cilt: VI, sayı: 17, s. 137- 148.
-
John Hick, Kanıta Dayanmayan Rasyonel Teist İnanç, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, cilt: I, sayı: 2, s. 305- 324.
-
John Hick, Tanrı İnancının Temelleri, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 209- 226.
-
John Williams, Amerikan Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 4, s. 173- 217.
-
John Williams, Heidegger’in Din Felsefesi, çeviren: Mehmet Türkeri, Murat Yıldız, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 187- 224.
-
Joseph M. Kitagawa, Tanrı (Theos), Mitos ve Logos, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: X, sayı: 1, s. 261- 272.
-
Jules Girardi, Çağdaş Ateizmin Problemi I, çeviren: Murtaza Korlaelçi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, cilt: XLI, sayı: , s. 365- 398.
-
Jurgen Moltmann, "Çoğulcu İlahiyat" Dünya Dinlerinin Diyaloğu İçin Faydalı mıdır?, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 15- 22.
-
Kamer Mürşüdlü, C. Afqanî’ye Göre Dinin Felsefesi, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2008, sayı: 9, s. 245- 258.
-
Kâmıran Birand, Tanrı Şuuru Hakkında, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 4, s. 89- 91.
-
Kâmuran Birand, Dinin Mahiyeti Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 120- 134.
-
Keith Ward, Evrenin Kaynağı Sorunu: Tanrı, Şans ve Zorunluluk, çeviren: Cafer Sadık Yaran, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 9, s. 131- 138.
-
Kelli S. O'brien, Kant’da ve Swinburne’de Vahiy, çeviren: Engin Erdem, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VI, sayı: 18, s. 259- 284.
-
Kemal Batak, Doğa Yasalarının Zorunluluğu, İlahi Fiil ve Mucize- Tanrı Dünyada Fiilde Bulunabilir Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 33- 68.
-
Kemal Batak, Doğal Teoloji ve Teistik Argümanların Gücü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: 6, sayı: 11, s. 45- 76.
-
Kevser Çelik, Feuerbach’ın Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2006, cilt: VI, sayı: 17, s. 71- 86.
-
Latif Tokat, Dini Çoğulculuk Hangi Açıdan Mümkündür?, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2007, cilt: IV, sayı: 2, s. 49- 102.
-
Latif Tokat, Dinin Sembolik Dili, Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi, 2009, cilt: VI, sayı: 1, s. 75- 98.
-
Lore Schmid, Anlam ve Değer Kaynağı Olarak Dinî İnanç, çeviren: Abdülkerim Bahadır, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 181- 201.
-
M. Abdullah Draz, Din ile Felsefenin Münasebeti, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1976, cilt: XV, sayı: 5- 6, s. 322- 333.
-
M. Kazım Arıcan, Kant’ın Kötülük Anlayışı ve Teodise Eleştirisi, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: X, sayı: 2, s. 217- 235.
-
M. Kazım Arıcan, Spinoza’nın Tanrı Anlayışının Din Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XI, sayı: 1, s. 173- 206.
-
M. S.Aydın, Süreç (Proses) Felsefesi Işığında Tanrı-Âlem İlişkisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1985, cilt: XXVII, sayı: , s. 31- 87.
-
M. Sait Reçber, Tanrı ve Ahlaki Doğruların Zorunluluğu, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 135- 160.
-
M.J.L. Young, Kur’ân’da Kötülük İlkesinin Ele Alınışı, çeviren: Süleyman Gezer, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 175- 182.
-
Mahmut Ay, Bireyselliğin Teolojik Temellerinden Biri Olarak İman, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: V, sayı: 15, s. 89- 108.
-
Mahmut Ay, Tanrı Tasavvurlarının Politik Tasarımlara Yansıması, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2008, cilt: VI, sayı: 2, s. 47- 68.
-
Maşallah Turan, Din Dilini Yorumlama Çabaları ve Bu Bağlamda Akıl- Nakil Dengesinin Önemi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [Atatürk Üniversitesi İslâmi İlimler Fakültesi Dergisi] [İİFD] [EAÜİFD], 2008, sayı: 30, s. 139- 171.
-
Maurice Borrmans, Kur’ân-ı Kerîm ve Kitâb-ı Mukaddes’te Dinî Çoğulculuk ve Sınırları, çeviren: Süleyman Turan, Marife: Bilimsel Birikim, 2004, cilt: IV, sayı: 2, s. 267- 278.
-
Mehmed Şerafeddin Yaltkaya, Tanrı Bu Varlığı Ne İçin Yarattı, Darülfünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1933, cilt: VI, sayı: 25, s. 40- 55.
-
Mehmet Karasan, İlk Yunan Düşüncesinde Din İlmi Denemeleri, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 1, s. 21- 27.
-
Mehmet Akgün, Kutadgu Bilig'de Tanrı - Alem İlişkisi, Felsefe Dünyası, 1997, sayı: 24, s. 20- 31.
-
Mehmet Aydın, Ateizm ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1981, cilt: XXIV, sayı: , s. 187- 204.
-
Mehmet Aydın, İbn Meymun’un Düşüncesinde Ölümsüzlük, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 20, s. 53- 74.
-
Mehmet Aydın, Mevlâna’da İrade Hürriyeti, 2. Millî Mevlâna Kongresi, 3- 5 Mayıs 1986_[Selçuk Üniversitesi], 1987, sayı: , s. 91- 100.
-
Mehmet Aydın, Vahiy ve İnsan, Kutlu Doğum Haftası II, 1-7 Ekim 1990, 1992, sayı: , s. 133-142.
-
Mehmet Dağ, Ontolojik Delil ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1978, cilt: XXIII, sayı: , s. 287- 318.
-
Mehmet Necmettin Bardakçı, Ölümsüzlük Düşüncesi ve Ölüm Sezgisi Üzerine, Tasavvuf: İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, 2010, sayı: 26, s. 71- 90.
-
Mehmet S. Aydın, Allah’ın Varlığına İnanmanın Aklîliği, İslâmî Araştırmalar, 1986, cilt: I, sayı: 2, s. 12- 21.
-
Mehmet S. Aydın, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1- 2, s. 6- 10.
-
Mehmet S. Aydın, İnançtan Eyleme, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 275- 284.
-
Mehmet S.Aydın, Rasyonel Düşünce ve İslam Modernizmi, 1. İslam Düşüncesi Sempozyumu, Bildiriler - Tartışmalar, 1995, sayı: , s. 147- 154.
-
Mehmet Sait Reçber, “Tanrı” Terimi Üzerine, Felsefe Dünyası, 2000/1, sayı: 31, s. 65- 80.
-
Mehmet Sait Reçber, “Tanrı” Teriminin Anlam ve Referansı, Felsefe Dünyası, 2000/2, sayı: 32, s. 49- 66.
-
Mehmet Sait Reçber, Plantinga ve Tanrı İnancının Temelselliği, Felsefe Dünyası, 2004, cilt: 1, sayı: 39, s. 20- 41.
-
Mehmet Sait Reçber, Platinga, Bilgi ve Doğru İşlevselcilik, Felsefe Dünyası, 2003, cilt: 2, sayı: 38, s. 41- 57.
-
Mehmet Türkeri, Din Felsefesi Tarihinde Etik Sorunu, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [DÜİFD], 2009, sayı: 30, s. 35- 52.
-
Mehmet Türkeri, W.E. Hocking Felsefesinde Tanrı’nın Bilinmesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 5- 14.
-
Metin Yasa, Panenteizmin Tarihsel Ardalanı Üzerine, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 18- 19, s. 129- 146.
-
Metin Yasa, Reenkarnasyon Beşeri Ruhun Ölümsüzlük Arzusunu Tatmin Eder mi?, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 9, s. 239- 246.
-
Metin Özdemir, İnkarcı Kötümserliğin Kur’an Açısından Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 3- 4, s. 236- 249.
-
Metin Yasa, Çağdaş Dünyada Dinin Ateist Yorumu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 16, s. 35- 42.
-
Metin Yasa, Dursun Ali Türkmen, Hayyam ve Kötülük: Acı Eksenli Pesimizm İle Umut Eksenli Optimizm Arasında (Rubailer örneği), Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 23, s. 135- 150.
-
Metin Yasa, Eflatun’da Kötülük Problemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 315- 321.
-
Metin Yasa, Ontolojik Kanıt Ne Kadar A Priori dir?, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 75- 89.
-
Metin Yasa, Tanrı Hakkında Paradoksal Konuşmak: İbn Arabi ve Karl Barth Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 17, s. 147- 157.
-
Metin Yasa, Tanrı Kavramının Ateolojik Yorumu ve Ateistik ‘Görerek İnan’ Savı, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2002, cilt: VI, sayı: 13, s. 73- 86.
-
Metin Yasa, Yunus Emre’nin Kötülük Problemine İlişkin Özgün Çözümlemesi: “Bir Aşığın Acıları Tanrı İle Sesli Konuşması’nın Ufuk Açan Değeri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 91- 101.
-
Mevlüt Albayrak, “Wittgenstein’da Dünya, Değer ve Tanrı” -Hakkında Konuşulan ve Konuşulamayan Şeyler Üzerine-, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 5- 26.
-
Mevlüt Albayrak, Çoğulculuğa Yönelik Serüven, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 17- 44.
-
Mevlüt Albayrak, Dine ya da Tanrıya Yeniden Yer Açma Çabası Olarak Postmodernizm ve Çoğulculuk, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(11), sayı: , s. 5-26.243.
-
Mevlüt Albayrak, Dini Çoğulculuk Hipotezi -Kendinde Gerçeklik ve Algılanan Tanrı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 77- 102.
-
Mevlüt Albayrak, Dinlerarası Diyalogla İlgili Felsefi Bir Model Önerisi: John B. Cobb’un Süreç İlahiyatı, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005, cilt: I, sayı: 1, s. 61- 80.
-
Mevlüt Albayrak, İkbal’de Tanrı’nın Kudreti ve Kötülük Problemi, Tasavvuf: İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, 2001, cilt: III, sayı: 7, s. 185- 193.
-
Mevlüt Albayrak, Kimin Tarihi Sorusu Evrensellik İddiası Taşıyan Bir Din için Ne Kadar Geçerli Bir Sorudur?, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 305- 312.
-
Michael Despland, Yalnız Aklın Sınırları İçerisinde Din: Parerga, Vahiy ve İnayet, çeviren M. Kazım Arıcan, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2005, cilt: V, sayı: 3, s. 263- 286.
-
Michael Martin, Fideizm Hakkında Bir Eleştiri, çeviren: Cenan Kuvancı, Bilimname : Düşünce Platformu, 2005/1, cilt: III, sayı: 7, s. 117- 122.
-
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta Mutluluk, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 97- 120.
-
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta İman, Teoloji ve Akıl İlişkisi, Dîvân: İlmî Araştırmalar, 2004/1, cilt: IX, sayı: 16, s. 209- 226.
-
Muharrem Çakmak, Mevlana’nın Ölüm Düşüncesinde Hürriyet Teşbihi, Uluslararası Mevlâna ve Mevlevîlik Sempozyumu Bildiriler, 26-28 Ekim 2007, Şanlıurfa, [t.y.], cilt: I, sayı: , s. 231- 240.
-
Muhsin Akbaş, Holocaust Problemi ve Tanrı: Teolojik ve Felsefî Cevaplar, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 173- 186.
-
Muhsin Akbaş, Human Nature and Life after Death in Thomas Aquinas, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: LI, sayı: 1, s. 47- 57.
-
Muhsin Akbaş, Süreç Felsefesinde Ölümsüzlük: Eleştirel Bir Bakış, İslâmî Araştırmalar, 2003, cilt: XVI, sayı: 1, s. 72- 78.
-
Murtaza Korlaelçi, Din-Felsefe Etkileşimi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: XXXIX, sayı: , s. 69- 77.
-
Murtaza Korlaelçi, Din Felsefesi ve Geçmişi, Felsefe Dünyası, 1994, sayı: 13, s. 64- 77.
-
Murtaza Korlaelçi, Din-Kültür İlişkisi, Felsefe Dünyası, 1993, sayı: 8, s. 35- 47.
-
Murtaza Korlaelçi, Milli Kültürde Dinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 217- 225.
-
Murtaza Korlaelçi, Panteizm Vahdet-i Vücud mudur?, Felsefe Dünyası, 1992, sayı: 3, s. 43- 50.
-
Mustafa Arslan, Postmodernizm, Küreselleşme ve Din, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 5, s. 55- 68.
-
Mustafa Çevik, David Hume’da Kötülük Sorunu, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: VI, sayı: 16, s. 25- 38.
-
Mustafa İlboğa, Heidegger’in Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 14, s. 227- 228.
-
Mustafa Kök, Temel Problemleri Çerçevesinde Nurettin Topçu’da Din Felsefesi, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 7, s. 83- 92.
-
Mustafa Tekin, İslam’ın Postmodern İmkanı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 10, s. 561- 575.
-
Nail Karagöz, Allah’ın İradesi ve Kötü Fiiller, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: 6, sayı: 2, s. 191- 216.
-
Naim Şahin, Din Felsefesi Açısından Hegel’in İslam’a ve İslam’ın Tanrı’sına Genel Bir Bakışı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 10, s. 279- 298.
-
Naim Şahin, Hegel Bir Ateist Midir?, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 15, s. 39- 59.
-
Naim Şahin, Hegel Felsefesinde Kötülük Problemi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XLV, sayı: 1, s. 71- 83.
-
Naim Şahin, Hegel’de “Tanrı Öldü” Sözünün Anlamı, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 8, s. 73- 79.
-
Natiq Ahmedov, Nizami Gencevi’nin Yaratıcılığında Dini Felsefi Motivler, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 97- 108.
-
Nazif Muhtaroğlu, An Occasionalist Approach to Miracles, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 71- 93.
-
Nebi Mehdi, Bilim-Din İlişkisi Problemine Süreççi Yaklaşım ve Ian G. Barbour’un Dörtlü Tipolojisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, sayı: 23, s. 59- 75.
-
Nebi Mehdiyev, Dini Epistemologiya, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2008, sayı: 9, s. 191- 208.
-
Nebi Mehdiyev, Fideizm ya da Tanrı İnancının İrrasyonelliği, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2009, sayı: 11, s. 309- 325.
-
Nebi Mehdiyev, Plantinga’nın Dinî Dışlayıcılık Savunusunun Eleştirisi, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 95- 108.
-
Necip Taylan, Din Felsefesinde Kötülük Problemi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993-1994, sayı: 11-12, s. 47- 79.
-
Necmettin Tan, Sanma, Bilme ve İman: Kant’ın İman Anlayışının Kavramsal Çerçevesi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: XV, sayı: 2, s. 269- 285.
-
Nejdet Durak, “Küreselleşme ve Değerler: Küreselleşme Sürecinde Bazı Ahlâkî Problemler ve İslam Ahlâkı”, VII. Kutlu Doğum Sempozyumu: Teblilğler, 19 Nisan 2004 [Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi], 2006, sayı: , s. 149- 164.
-
Nejdet Durak, Mevlânâ ve Kant Felsefesinde Aklın Değeri, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 27- 50.
-
Orhan Atalay, Dinî Çoğulculuk: Tarihsel Gelişimi ve Kutsal Metinlerdeki Sınırları, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 17, s. 15- 28.
-
Orhan Atalay, Yirminci Yüzyıl Müslüman Aklın Moderniteyi Tasavvur Biçimi, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2007, cilt: XI, sayı: 30, s. 1- 12.
-
Osman Bilen, Dini Anlama Çabası Olarak Felsefi Anlama, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 63- 76.
-
Osman Elmalı, Kültür ve Dinin Etkileşim İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 1, s. 57- 64.
-
Paul Tillich, Sevgi, Güç ve Adâletin Birliği, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 2, s. 461- 471.
-
Paul Tillich, Din Dilinin Doğası, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 2, s. 227- 236.
-
Paul Tillich, Din ve Seküler Kültür, çeviren: Aliye Çınar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 21- 28.
-
Paul Tillich, Din, Bilim ve Felsefe, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: 10, sayı: 2, s. 271- 283.
-
Paul Tillich, İki Tip Din Felsefesi, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 331- 344.
-
Paul Tillich, Vahiy ve Mucize, çeviren: Mustafa Akçay, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 8, s. 99- 102.
-
Paul Tillich, Varoluşsal Analizler ve Dinî Semboller, Çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: 10, sayı: 2, s. 259- 270.
-
Pier Luigi Celata, İnanç ve Akıl, II. Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 296- 299.
-
R. Pettazzoni, Tanrının Sıfatları Üzerine, çeviren: Fuat Aydın, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 3, s. 53- 76.
-
Rafiz Manafov, Felsefe-Din Dialoqu ve ya “Hikmet Sevgisi”, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2006, sayı: 1, s. 141- 149.
-
Rafiz Manafov, Philosophical Problem of Evil and Hick’s Soul-Making Theodicy, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 73- 80.
-
Rahim Acar, Büyük Patlama Teorisi Kelâm Kozmoloji Argümanını Destekler Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 14, s. 89- 109.
-
Rahim Acar, John Hick’in Dini Çoğulculuğunun Din-Karşıtı Tazammunları, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011, cilt: 1, sayı: 1-2, s. 35- 63.
-
Ramazan Altıntaş, İbn Rüşd’ün Din Anlayışı ve Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 2002, cilt: XV, sayı: 3, s. 399- 416.
-
Ramazan Ertürk, Aquinos'lu Thomas'ın Din Felsefesinde 'Zamanın Başlangıcı ve Yaratma' Sorunu, Felsefe Dünyası, 2002, sayı: 35, s. 68- 88.
-
Raphael Demos, ‘Dinî İnanç’ ile ‘Bilimsel İnanç’ın Bir Karşılaştırması’, çeviren: Ramazan Ertürk, Bilimname : Düşünce Platformu, 2003/2, cilt: I, sayı: 2, s. 145- 152.
-
Raymond Vancourt, Hegel’e Göre Tanrı’nın Varlığıyla İlgili Kanıtların Anlamı, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, cilt: II, sayı: 2, s. 233- 241.
-
Recep Alpyağıl, “...Olarak Görme” (Seeing as ...) Hadisesinin Din Felsefesine ve Dinsel Hermenötiğe Katkıları Üzerine Wittgensteincı Bir Deneme, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(12), sayı: , s. 201- 215.
-
Recep Alpyağıl, “Dil Oyunları” ve “Aile Benzerliği” Analojilerinden, Meşşailerin Felsefe Din Münasebetine Olan Katkılarını Yeniden Yapılandırmaya Bir Yol Çıkar mı?, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 121- 136.
-
Recep Alpyağıl, Çağdaş Felsefedeki “Armağan” Tartışması Din Felsefesine Ne Kazandırabilir?, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2009, cilt: XIII, sayı: 38, s. 87-102.
-
Recep Alpyağıl, Model ile Engagement Arasında Din Felsefesi -Abdulkerim Süruş Örneği Üzerinden Bir Tartışma-, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 19, s. 29- 45.
-
Recep Ardoğan, İnsan Haklarına Saygının Yükseltilmesinde İslami Teolojinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XLV, sayı: 2, s. 83- 111.
-
Recep Kılıç, Batı Düşüncesindeki Modern Tartışmaların Işığında İslam Vahyi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: LI, sayı: 1, s. 5- 13.
-
Recep Kılıç, Dinî Çoğulculuk mu, Dinde Çoğulculuk mu?, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VII, sayı: 19, s. 13- 1.
-
Recep Kılıç, Dini Nasıl Anlamalı?, Hz. Muhammed ve Gençlik [Kutlu Doğum Haftası: 1992], 1995, sayı: , s. 41- 46.
-
Recep Kılıç, Küreselleşme ve Din Üzerine, Kutlu Doğum 2004: Din-kültür ve çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 53- 62.
-
Recep Yaparel, Dinsel Fundamentalizm: Modernitenin İstenmeyen Çocuğu, Kutlu Doğum 2004: Din-kültür ve çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 139- 143.
-
Rıfat Atay, Dinsel Çoğulculuk Açısından Farklı Mevlana Okumaları: Bir Çözümleme Denemesi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XI, sayı: 16, s. 77- 99.
-
Rıfat Atay, Din-Bilim İlişkisini Yeniden Düşünmek: Antony Flew’un Fikir Değiştirmesi Üzerine, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 65-.87.
-
Richard L. Rubenstein, Yirmibirinci Yüzyılda Din, çeviren Bekir Zakir Çoban, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 4.
-
Richard Swinburne, Tümevarımlı Kanıtlar, çeviren: Turan Koç, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, sayı: 8, s. 273- 292.
-
Robert O. Johann, İnananların Ateizmi, çeviren Murtaza Korlaelçi, Felsefe Dünyası, 1998, sayı: 27, s. 102- 113.
-
Ronald Goldman, Düşünme ve Dine Tatbiki, çeviren Süleyman Akyürek, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2001, sayı: 11, s. 419- 448.
-
Rudolf Bultmann, Tanrı İle İlgili Konuşmanın Anlamı Nedir?, çeviren: Hülya Altunya, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, sayı: 21, s. 181- 190.
-
Ruhattin Yazoğlu, Ölümsüzlük İnancının Dayandığı Temeller, Marife: Bilimsel Birikim, 2004, cilt: IV, sayı: 2, s. 289- 294.
-
Ruhattin Yazoğlu, Ölüm Korkusu İle İlgili Bazı Felsefî Tavırlar, Akademik Araştırmalar: Sosyal Bilimler Dergisi, 1997, cilt: I, sayı: 4, s. 120- 123.
-
Ruhattin Yazoğlu, Paul Tillich Teolojisinde Değişen Dünya, Etik ve Etik Çözümler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 28, s. 99- 106.
-
Ruhattin Yazoğlu, Paul Tillich’de Tanrı Kavramı, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 3, s. 113- 130.
-
Ruhattin Yazoğlu, Süreç Teolojisinde Kötülük Sorunu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 29, s. 135- 144.
-
S. W. Sykes, Modern İngiliz Teologları: Tarih Aracılığıyla Teoloji, çeviren: Mehmet Şahin, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 203- 230.
-
Sadık Kemal Tural, Değerler Sistematiği, İslâmî Değerlerin Geleceği (1-3 Aralık 1995, Ankara), 1997, sayı: , s. 103- 109.
-
Sami Şekeroğlu, Mâtürîdî’de Kötülük Problemi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 135- 150.
-
Sema Akkaş Önal, Bacon ve Vico'da İlahi ve İnsani Bilgi, Felsefe Dünyası, 2004, cilt: 1, sayı: 39, s. 133- 143.
-
Semahat Özgenç, Musa b. Meymun’un Vahiy Anlayışı, Genç Akademisyenler İlahiyat Araştırmaları: Sempozyum, 1-2 Mayıs 2008, İstanbul, 2009, sayı: , s. 297- 318.
-
Shahbaz Mohsenee, Death From Mowlawee’s View, Uluslararası Mevlâna ve Mevlevîlik Sempozyumu Bildiriler, 26-28 Ekim 2007, Şanlıurfa, [t.y.], cilt: I, sayı: , s. 225- 230.
-
Siegfried Wollgast, Hegel’in Mistisizm ve Panteizm Görüşleri Üzerine, çeviren: Naim Şahin, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 153- 165.
-
Souren Teghrarian, Nedensellik ve Mu’cizeler Üzerine Gazâli ve Hume, çeviren: Fethi Kerim Kazanç, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 199- 206.
-
Stephen C.Evans, Tanrı’nın Özel Fiilleri: Vahiyler ve Mucizeler, çeviren Ferhat Akdemir, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 3, s. 231- 252.
-
Stephen E.Gregg, The New Atheism: Global Answers to Global Questions?, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 8- 24.
-
Summer B. Twiss, Çoğulculuk Felsefesi: John Hick ve Onu Eleştirenlerle İlgili Eleştirel Bir Değerlendirme, çeviren: Ruhattin Yazoğlu, Hüsnü Aydeniz, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 155- 186.
-
Şaban Haklı, Kötülük Problemi, Yaklaşımlar ve Eleştiriler, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, cilt: I, sayı: 2, s. 195- 211.
-
Şaban Ali Düzgün, Allah Tasavvurlarına Dair Tartışmanın Problematiği, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 60- 96.
-
Şaban Ali Düzgün, Din-Bilim İlişkisinde Modeller ve Ortak Kavramlar, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2006, cilt: IV, sayı: 1, s. 51- 62.
-
Şaban Ali Düzgün, İnsanın Yetkinliğini Teolojik Olarak Temellendirmenin İmkanı, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: XLVI, sayı: 2, s. 13- 42.
-
Şaban Ali Düzgün, Method in Theology: Past Challenges and New Oppurtunities, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: II, sayı: 2, s. 95- 104.
-
Şaban Ali Düzgün, Pluralism and Christology in a Postmodern Age: An Interview With Roger Haight, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 23- 44.
-
Şaban Ali Düzgün, Tecrübe, Dil ve Teoloji: ‘Dini Tecrübe’nin Teolojik Yorumu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: II, sayı: 1, s. 27- 46.
-
Şahin Efil, Büyük Patlama Kozmolojisinin Teistik Yorumu Üzerine, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2004, cilt: VIII, sayı: 18, s. 35- 48.
-
Şahin Efil, Mucizenin ‘Bilimsel Yorumu’nda Meşruiyet Krizi, Marife: Bilimsel Birikim, 2006, cilt: VI, sayı: 2, s. 179- 196.
-
Şahin Efil, Olası Kıyamet Senaryoları Hakkında Bazı Bilimsel ve Felsefî Mülahazalar, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 26, s. 1-14.
-
Şahin Filiz, Ülkemizde Dinî Arayışlar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 27- 48.
-
TaIip Karakaya, Le Probleme de la Mort Dans La Philosophie Jean-Paul Sartre, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 8, s. 35- 50.
-
Talip Özdeş, “İslâm” ve “Müslüman” Kavramları Açısından Din-Bilim ve Siyaset İlişkilerinin Anlamı, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 117- 125.
-
Talip Özdeş, Çatışma veya Uzlaşma -21. Yüzyıla Girerken Çoğulculuğa Kur’an Açısından Bir Bakış, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 4, s. 179- 192.
-
Tamer Yıldırım, Varoluşsal İman, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 207- 212.
-
Temel Yeşilyurt, “Tanrı Bilgisi”nin Empirik Temelleri, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 5 [Prof. Dr. Şaban Kuzgun Armağanı], s. 337- 355.
-
Temel Yeşilyurt, “Tanrı Vardır” İfadesinin Mantıkî Statüsü, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 167- 184.
-
Temel Yeşilyurt, Teolojik Söylemde Sembolik Öğelerin Yeri, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 43- 60.
-
Th. Deman, Din ve Bilgi, çeviren: Zeki Özcan, Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1991, cilt: III, sayı: 3, s. 281- 286.
-
Thomas A.Idinopulos, Din Nedir?, çeviren: Temel Yeşilyurt, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 5, s. 151- 166.
-
Tuncay İmamoğlu, Paul Tillich Felsefesinde Din-Ahlâk İlişkisi, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 28, s. 107- 126.
-
Tuncay İmamoğlu, Paul Tillich Felsefesinde Ölüm ve Ötesi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 23, s. 95- 110.
-
Tuncay İmamoğlu, Seneca Felsefesinde Kötülük Problemi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 1, s. 51- 57.
-
Tuncay İmamoğlu, Seneca ve Kötülük, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 24, s. 83- 94.
-
Turan Koç, Din Dili Olarak Kur’an Dili, I. Kur’an Haftası Kur’an Sempozyumu, 03- 05, Şubat 1995, 1995, sayı: , s. 278- 288.
-
Vahdettin Başçı, Aquino'lu Thomas'da Tanrı Anlayışı, Felsefe Dünyası, 1993, sayı: 7, s. 51- 55.
-
Vahdettin Başçı, İnsaniliğin Oluşumunda Dinin Rolü, Felsefe Dünyası, 2001, sayı: 33, s. 39- 44.
-
Vahit İmamoğlu, Uyku ve Ölümün Tabiatıyla İlgili Çağdaş Müslüman Yorumlarda Nefs ve Ruh Anlayışı, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 13, s. 231- 245.
-
Veli Urhan, Akıl-İman-İrade İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 63- 70.
-
Veli Urhan, Leibniz ve İkbal’e Göre Tanrı’nın Kişiliği, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 12, s. 73- 99.
-
Veli Öztürk, Kur’an ve Dinî Çoğulculuk Üzerine Bazı Düşünceler, Kutlu Doğum 2004, Din-kültür ve Çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 212- 226.
-
W. R. Sorley, Kozmolojik Delil, çeviren: Şahin Efil, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 129- 134.
-
William Lane Craig, Büyük Patlama ve Ötesi, Tercüme: Fehrullah Terkan, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 165- 178.
-
William Lane Craig, Enkarnasyonun İnsicamı, çeviren: Fehrullah Terkan, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 2, s. 203- 218.
-
William T. Blackstone, Kavramsal Çözümleme ve Din, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 51- 61.
-
William T. Blackstone, Mantıkçı Pozitivizm ve Din, çevirenler: Celal Büyük, Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 135- 146.
-
Yasin Ceylan, Din, Bilim ve Felsefe, İslâmî Araştırmalar, 1991, cilt: V, sayı: 2, s. 141- 148.
-
Yaşar Türkben, Kötülük Problemi: Gazali-Swinburne Mukayesesi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 89- 109.
-
Yaşar Türkben, Richard Swinburne’ün Vahiy Anlayışı, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 14/1, s. 203- 212.
-
Yaşar Türkben, Spinoza’ya Göre Tanrı ve İrade Özgürlüğü, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, sayı: 15/1, s. 117- 125.
-
Zikri Yavuz, Tanrı’nın Bilgisi ve İnsan Hürriyeti İlişkisi Bağlamında Frankfurtçu Liberalizmin Eleştirisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 49- 69.