TR
EN
Toggle navigation
Anasayfa
Hakkımızda
Etkinliklerimiz
Türkiye'de Din Felsefesi
Hocalarımız
Bibliyografya
İletişim
Bibliyografya
Kitap
Ateizm
Din-Ahlak İlişkisi
Din-Bilim İlişkisi
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Dini Epistemoloji
Din Felsefesine Giriş
Din Felsefeleri
Dini Tecrübe
Kötülük Problemi
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı-Âlem İlişkisi
Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar
Makale
Aydınlanma- Küreselleşme, Modernite- Postmodernite ve Din
Ateizm
Delilcilik ve Argümanlar
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Din Felsefesi
Din ve Ahlak
Din ve Bilim
Din ve Siyaset
Dini Epistemoloji
Dini Tecrübe, Vahiy ve Nübüvvet
İman, Akıl-Din ve Felsefe İlişkisi
Kötülük Problemi ve Teodise
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı Tasavvuru
Teoloji
Delilcilik ve Argümanlar
A. R. Mohapatra, Tanrı’nın Varlığı, çeviren: Metin Yasa, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 351- 364.
Aydın Topaloğlu, Tanrısal İnâyetin Felsefî Anlamı ve Tarihsel Arka Planı, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004/2, sayı: 27, s. 105- 119.
By Gene Reeves, Evvel ve Âhir Olarak Tanrı: Çift Kutuplu Süreç Teizmi, çeviren: Mevlüt Albayrak, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 3, s. 305- 318.
Cafer Sadık Yaran, Din-Sağlık İlişkisi ve “Şifa Delili”, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 25, s. 53- 74.
Cafer Sadık Yaran, The Ecological Value of the Teleological Argument, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 8, s. 181- 189.
Celal Türer, İnanma İradesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 2, s.
Cemalettin Erdemci, Proclus’un Âlemin Kıdemine İlişkin Delilleri Üzerine, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2006/1, cilt: V, sayı: 9, s. 153- 170.
Daniel Day Williams, Felsefe ve İnanç: Hegel ve Whitehead’le İlgili Bir Çalışma, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 181- 194.
Daniel M. Mittag, Kanıtsalcılık, çeviren Süleyman Aydın, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7, s. 259- 283.
Ferhat Akdemir, Tanrı İnancının Temellendirilmesi ve William Alston’ın Algı Tecrübesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 167- 178.
Ferit Uslu, Düzen ve Gâye Delili Üzerine Bir Analiz, Dinî Araştırmalar, 2002, cilt: IV, sayı: 12, s. 31- 48.
Haydar Dölek, Ontolojik Delilin Oluşumunda Aristocu ve Yeni-Eflatuncu Fikirlerin Etkisi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 5 [Prof. Dr. Şaban Kuzgun Armağanı], s. 587- 596.
İsmail Çetin, İman ve İnkârın Rasyonel Değeri, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 87- 102.
İsmail Latif Hacınebioglu, On a Justification of Logic of Belief in Relation to Religious Argumentation, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 17- 26.
John Hick, Kanıta Dayanmayan Rasyonel Teist İnanç, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, cilt: I, sayı: 2, s. 305- 324.
John Hick, Tanrı İnancının Temelleri, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 209- 226.
Keith Ward, Evrenin Kaynağı Sorunu: Tanrı, Şans ve Zorunluluk, çeviren: Cafer Sadık Yaran, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 9, s. 131- 138.
Kemal Batak, Doğal Teoloji ve Teistik Argümanların Gücü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: 6, sayı: 11, s. 45- 76.
Lore Schmid, Anlam ve Değer Kaynağı Olarak Dinî İnanç, çeviren: Abdülkerim Bahadır, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 181- 201.
Mehmet Dağ, Ontolojik Delil ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1978, cilt: XXIII, sayı: , s. 287- 318.
Mehmet S.Aydın, Rasyonel Düşünce ve İslam Modernizmi, 1. İslam Düşüncesi Sempozyumu, Bildiriler - Tartışmalar, 1995, sayı: , s. 147- 154.
Mehmet Sait Reçber, Plantinga ve Tanrı İnancının Temelselliği, Felsefe Dünyası, 2004, cilt: 1, sayı: 39, s. 20- 41.
Mehmet Sait Reçber, Platinga, Bilgi ve Doğru İşlevselcilik, Felsefe Dünyası, 2003, cilt: 2, sayı: 38, s. 41- 57.
Metin Yasa, Ontolojik Kanıt Ne Kadar A Priori dir?, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 75- 89.
Michael Martin, Fideizm Hakkında Bir Eleştiri, çeviren: Cenan Kuvancı, Bilimname : Düşünce Platformu, 2005/1, cilt: III, sayı: 7, s. 117- 122.
Nebi Mehdiyev, Fideizm ya da Tanrı İnancının İrrasyonelliği, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2009, sayı: 11, s. 309- 325.
Nejdet Durak, Mevlânâ ve Kant Felsefesinde Aklın Değeri, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 27- 50.
R. Pettazzoni, Tanrının Sıfatları Üzerine, çeviren: Fuat Aydın, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 3, s. 53- 76.
Rahim Acar, Büyük Patlama Teorisi Kelâm Kozmoloji Argümanını Destekler Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 14, s. 89- 109.
Raymond Vancourt, Hegel’e Göre Tanrı’nın Varlığıyla İlgili Kanıtların Anlamı, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, cilt: II, sayı: 2, s. 233- 241.
Recep Yaparel, Dinsel Fundamentalizm: Modernitenin İstenmeyen Çocuğu, Kutlu Doğum 2004: Din-kültür ve çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 139- 143.
Richard Swinburne, Tümevarımlı Kanıtlar, çeviren: Turan Koç, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, sayı: 8, s. 273- 292.
Ronald Goldman, Düşünme ve Dine Tatbiki, çeviren Süleyman Akyürek, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2001, sayı: 11, s. 419- 448.
W. R. Sorley, Kozmolojik Delil, çeviren: Şahin Efil, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 129- 134.