TR
EN
Toggle navigation
Anasayfa
Hakkımızda
Etkinliklerimiz
Türkiye'de Din Felsefesi
Hocalarımız
Bibliyografya
İletişim
Bibliyografya
Kitap
Ateizm
Din-Ahlak İlişkisi
Din-Bilim İlişkisi
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Dini Epistemoloji
Din Felsefesine Giriş
Din Felsefeleri
Dini Tecrübe
Kötülük Problemi
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı-Âlem İlişkisi
Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar
Makale
Aydınlanma- Küreselleşme, Modernite- Postmodernite ve Din
Ateizm
Delilcilik ve Argümanlar
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Din Felsefesi
Din ve Ahlak
Din ve Bilim
Din ve Siyaset
Dini Epistemoloji
Dini Tecrübe, Vahiy ve Nübüvvet
İman, Akıl-Din ve Felsefe İlişkisi
Kötülük Problemi ve Teodise
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı Tasavvuru
Teoloji
Din ve Bilim
Alvin Plantinga, Dawkins Karmaşası: Natüralizm Saçmalığı, çeviren: Engin Erdem, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 179- 191.
Cafer Sadık Yaran, Bilim-Din İlişkisinde Temel Felsefi Yaklaşımlar: Çatışma ve Ayrışma, Felsefe Dünyası, 1996, sayı: 21, s. 21- 41.
Cafer Sadık Yaran, Bilimsel Nesnellik ve Teistik İnanç, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 125- 140.
Cafer Sadık Yaran, İnsan-Evren İlişkisi ve İnsancı Kozmolojik İlke, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 11, s. 21- 33.
Caner Taslaman, Determinism, Indeterminism, Quantum Theory and Divine Action, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 157- 182.
Caner Taslaman, Din Felsefesi Açısından Entropi Yasası, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/1, sayı: 30, s. 89- 111.
Caner Taslaman, İzâfiyet Teorisi, Değerler ve Tanrı-Evren İlişkisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 33, s. 5- 20.
Celal Türer, Bilim Felsefesi, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 169- 186.
Celal Türer, Whitehead’in Tabiatçı Teizmi: Din ve Bilimin Uzlaştırılması, Felsefe Dünyası, 2003/1, sayı: 37, s. 43- 62.
Elizabeth Newman, Bilim ve Teoloji (İkilemsiz Bir Bakış Açısı), çeviren: Temel Yeşilyurt, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 263- 278.
Ernest Wolf-Gazo, Din Bağlamında Newton’un Bilim Anlayışı, çeviren: İbrahim Özdemir, İslâmî Araştırmalar, 1992, cilt: VI, sayı: 4, s. 279- 292.
Halil Rahman Açar, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi: Bilimin Dinleştirilmesi, Dinin Bilimselleştirilmesi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 11- 18.
İbrahim Gürses, Yükleme Teorisi ve Din İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: XVII, sayı: 2, s. 359- 377.
Mehmet S. Aydın, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1- 2, s. 6- 10.
Nebi Mehdi, Bilim-Din İlişkisi Problemine Süreççi Yaklaşım ve Ian G. Barbour’un Dörtlü Tipolojisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, sayı: 23, s. 59- 75.
Paul Tillich, Din, Bilim ve Felsefe, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: 10, sayı: 2, s. 271- 283.
Raphael Demos, ‘Dinî İnanç’ ile ‘Bilimsel İnanç’ın Bir Karşılaştırması’, çeviren: Ramazan Ertürk, Bilimname : Düşünce Platformu, 2003/2, cilt: I, sayı: 2, s. 145- 152.
Rıfat Atay, Din-Bilim İlişkisini Yeniden Düşünmek: Antony Flew’un Fikir Değiştirmesi Üzerine, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 65-.87.
Şaban Ali Düzgün, Din-Bilim İlişkisinde Modeller ve Ortak Kavramlar, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2006, cilt: IV, sayı: 1, s. 51- 62.
Şahin Efil, Büyük Patlama Kozmolojisinin Teistik Yorumu Üzerine, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2004, cilt: VIII, sayı: 18, s. 35- 48.
Talip Özdeş, “İslâm” ve “Müslüman” Kavramları Açısından Din-Bilim ve Siyaset İlişkilerinin Anlamı, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 117- 125.
William Lane Craig, Büyük Patlama ve Ötesi, Tercüme: Fehrullah Terkan, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 165- 178.
Yasin Ceylan, Din, Bilim ve Felsefe, İslâmî Araştırmalar, 1991, cilt: V, sayı: 2, s. 141- 148.