İman, Akıl-Din ve Felsefe İlişkisi
-
Ahmet Yüksel Özemre, İlim ve Din, Felsefe Dünyası, 1995, sayı: 17, s. 13- 18.
-
Aliye Çınar, Leibniz’de İman-Akıl İlişkisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 233- 248.
-
Bayram Dalkılıç, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 8, s. 391- 398.
-
Cafer Sadık Yaran, İnsanın Egzistansiyal İhtiyaçları ve Dinin Perenniyal Cevapları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 12-13, s. 79- 96.
-
Ferit Uslu, Hegel’de Din-Akıl İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 63- 76.
-
Habil Şentürk, Din- İlim İlişkisi, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1986, cilt: XXII, sayı: 3, s. 49- 51.
-
Hasan Katipoğlu, Emile Boutroux’nun Felsefesinde Din-Akıl Münasebeti, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 1, s. 87- 99.
-
Hasan Katipoğlu, Malebranche’in Felsefesinde Din-Akıl İlişkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993, sayı: 7, s. 7- 33.
-
Hüseyin Atay, Dinin Felsefi Sorunu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 3- 12.
-
Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Din’e Doğru, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 44- 59.
-
İbrahim Hakkı Kaynak, Dinin Menşei Problemi ve Wilhelm Schmidt’in Monoteist Din Teorisinin Temelleri, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: V, sayı: 1, s. 67- 78.
-
Kâmuran Birand, Dinin Mahiyeti Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 120- 134.
-
M. Abdullah Draz, Din ile Felsefenin Münasebeti, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1976, cilt: XV, sayı: 5- 6, s. 322- 333.
-
Mahmut Ay, Bireyselliğin Teolojik Temellerinden Biri Olarak İman, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: V, sayı: 15, s. 89- 108.
-
Mehmet Karasan, İlk Yunan Düşüncesinde Din İlmi Denemeleri, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 1, s. 21- 27.
-
Mehmet S. Aydın, Allah’ın Varlığına İnanmanın Aklîliği, İslâmî Araştırmalar, 1986, cilt: I, sayı: 2, s. 12- 21.
-
Mevlüt Albayrak, Kimin Tarihi Sorusu Evrensellik İddiası Taşıyan Bir Din için Ne Kadar Geçerli Bir Sorudur?, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 305- 312.
-
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta İman, Teoloji ve Akıl İlişkisi, Dîvân: İlmî Araştırmalar, 2004/1, cilt: IX, sayı: 16, s. 209- 226.
-
Muhsin Akbaş, Holocaust Problemi ve Tanrı: Teolojik ve Felsefî Cevaplar, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 173- 186.
-
Murtaza Korlaelçi, Milli Kültürde Dinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 217- 225.
-
Natiq Ahmedov, Nizami Gencevi’nin Yaratıcılığında Dini Felsefi Motivler, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 97- 108.
-
Osman Bilen, Dini Anlama Çabası Olarak Felsefi Anlama, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 63- 76.
-
Pier Luigi Celata, İnanç ve Akıl, II. Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 296- 299.
-
Rafiz Manafov, Felsefe-Din Dialoqu ve ya “Hikmet Sevgisi”, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2006, sayı: 1, s. 141- 149.
-
Ramazan Altıntaş, İbn Rüşd’ün Din Anlayışı ve Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 2002, cilt: XV, sayı: 3, s. 399- 416.
-
Recep Kılıç, Dini Nasıl Anlamalı?, Hz. Muhammed ve Gençlik [Kutlu Doğum Haftası: 1992], 1995, sayı: , s. 41- 46.
-
Richard L. Rubenstein, Yirmibirinci Yüzyılda Din, çeviren Bekir Zakir Çoban, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 4.
-
Şahin Filiz, Ülkemizde Dinî Arayışlar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 27- 48.
-
Tamer Yıldırım, Varoluşsal İman, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 207- 212.
-
Thomas A.Idinopulos, Din Nedir?, çeviren: Temel Yeşilyurt, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 5, s. 151- 166.
-
Veli Urhan, Akıl-İman-İrade İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 63- 70.
-
William T. Blackstone, Kavramsal Çözümleme ve Din, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 51- 61.
-
William T. Blackstone, Mantıkçı Pozitivizm ve Din, çevirenler: Celal Büyük, Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 135- 146.