TR
EN
Toggle navigation
Anasayfa
Hakkımızda
Etkinliklerimiz
Türkiye'de Din Felsefesi
Hocalarımız
Bibliyografya
İletişim
Bibliyografya
Kitap
Ateizm
Din-Ahlak İlişkisi
Din-Bilim İlişkisi
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Dini Epistemoloji
Din Felsefesine Giriş
Din Felsefeleri
Dini Tecrübe
Kötülük Problemi
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı-Âlem İlişkisi
Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar
Makale
Aydınlanma- Küreselleşme, Modernite- Postmodernite ve Din
Ateizm
Delilcilik ve Argümanlar
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Din Felsefesi
Din ve Ahlak
Din ve Bilim
Din ve Siyaset
Dini Epistemoloji
Dini Tecrübe, Vahiy ve Nübüvvet
İman, Akıl-Din ve Felsefe İlişkisi
Kötülük Problemi ve Teodise
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı Tasavvuru
Teoloji
Din Felsefeleri
Ahmet Yüksel Özemre, İlim ve Din, Felsefe Dünyası, 1995, sayı: 17, s. 13- 18.
Aliye Çınar, Leibniz’de İman-Akıl İlişkisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 233- 248.
Bayram Dalkılıç, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 8, s. 391- 398.
Cafer Sadık Yaran, İnsanın Egzistansiyal İhtiyaçları ve Dinin Perenniyal Cevapları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 12-13, s. 79- 96.
Ferit Uslu, Hegel’de Din-Akıl İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 63- 76.
Habil Şentürk, Din- İlim İlişkisi, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1986, cilt: XXII, sayı: 3, s. 49- 51.
Hasan Katipoğlu, Emile Boutroux’nun Felsefesinde Din-Akıl Münasebeti, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 1, s. 87- 99.
Hasan Katipoğlu, Malebranche’in Felsefesinde Din-Akıl İlişkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993, sayı: 7, s. 7- 33.
Hüseyin Atay, Dinin Felsefi Sorunu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 3- 12.
Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Din’e Doğru, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 44- 59.
İbrahim Hakkı Kaynak, Dinin Menşei Problemi ve Wilhelm Schmidt’in Monoteist Din Teorisinin Temelleri, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: V, sayı: 1, s. 67- 78.
Kâmuran Birand, Dinin Mahiyeti Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 120- 134.
M. Abdullah Draz, Din ile Felsefenin Münasebeti, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1976, cilt: XV, sayı: 5- 6, s. 322- 333.
Mahmut Ay, Bireyselliğin Teolojik Temellerinden Biri Olarak İman, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: V, sayı: 15, s. 89- 108.
Mehmet Karasan, İlk Yunan Düşüncesinde Din İlmi Denemeleri, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 1, s. 21- 27.
Mehmet S. Aydın, Allah’ın Varlığına İnanmanın Aklîliği, İslâmî Araştırmalar, 1986, cilt: I, sayı: 2, s. 12- 21.
Mevlüt Albayrak, Kimin Tarihi Sorusu Evrensellik İddiası Taşıyan Bir Din için Ne Kadar Geçerli Bir Sorudur?, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 305- 312.
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta İman, Teoloji ve Akıl İlişkisi, Dîvân: İlmî Araştırmalar, 2004/1, cilt: IX, sayı: 16, s. 209- 226.
Muhsin Akbaş, Holocaust Problemi ve Tanrı: Teolojik ve Felsefî Cevaplar, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 173- 186.
Murtaza Korlaelçi, Milli Kültürde Dinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 217- 225.
Natiq Ahmedov, Nizami Gencevi’nin Yaratıcılığında Dini Felsefi Motivler, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 97- 108.
Osman Bilen, Dini Anlama Çabası Olarak Felsefi Anlama, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 63- 76.
Pier Luigi Celata, İnanç ve Akıl, II. Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 296- 299.
Rafiz Manafov, Felsefe-Din Dialoqu ve ya “Hikmet Sevgisi”, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2006, sayı: 1, s. 141- 149.
Ramazan Altıntaş, İbn Rüşd’ün Din Anlayışı ve Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 2002, cilt: XV, sayı: 3, s. 399- 416.
Recep Kılıç, Dini Nasıl Anlamalı?, Hz. Muhammed ve Gençlik [Kutlu Doğum Haftası: 1992], 1995, sayı: , s. 41- 46.
Richard L. Rubenstein, Yirmibirinci Yüzyılda Din, çeviren Bekir Zakir Çoban, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 4.
Şahin Filiz, Ülkemizde Dinî Arayışlar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 27- 48.
Tamer Yıldırım, Varoluşsal İman, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 207- 212.
Thomas A.Idinopulos, Din Nedir?, çeviren: Temel Yeşilyurt, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 5, s. 151- 166.
Veli Urhan, Akıl-İman-İrade İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 63- 70.
William T. Blackstone, Kavramsal Çözümleme ve Din, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 51- 61.
William T. Blackstone, Mantıkçı Pozitivizm ve Din, çevirenler: Celal Büyük, Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 135- 146.