TR
EN
Toggle navigation
Anasayfa
Hakkımızda
Etkinliklerimiz
Türkiye'de Din Felsefesi
Hocalarımız
Bibliyografya
İletişim
Bibliyografya
Kitap
Ateizm
Din-Ahlak İlişkisi
Din-Bilim İlişkisi
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Dini Epistemoloji
Din Felsefesine Giriş
Din Felsefeleri
Dini Tecrübe
Kötülük Problemi
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı-Âlem İlişkisi
Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar
Makale
Aydınlanma- Küreselleşme, Modernite- Postmodernite ve Din
Ateizm
Delilcilik ve Argümanlar
Dini Çeşitlilik
Din Dili
Din Felsefesi
Din ve Ahlak
Din ve Bilim
Din ve Siyaset
Dini Epistemoloji
Dini Tecrübe, Vahiy ve Nübüvvet
İman, Akıl-Din ve Felsefe İlişkisi
Kötülük Problemi ve Teodise
Ölümden Sonra Hayat
Tanrı Tasavvuru
Teoloji
Tanrı Tasavvuru
A. E. Taylor, Tabiattan Tanrıya, çeviren: Mehmet Aydın, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 3, s. 235- 243.
A. R. Mohapatra, Tanrı ve Evren, çeviren: Metin Yasa, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 209- 218.
Ahmet Ceylan, Deistik Tanrı Tasavvuru ve Hayata Yansımaları, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 181- 202.
Aliye Çınar, Leibniz’in Tanrı Anlayışı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 93- 106.
Aliye Çınar, Var Olan ve Varlık Olarak Tanrı, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 219- 232.
Arslan Topakkaya, “Hegel Panteist Bir Filozof Mudur? (Spinoza’nın Panteist Felsefesinin Eleştirisi Bağlamında), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi = The Journal of International Social Research, 2008, cilt: I, sayı: 5, s. 825- 836.
C. Ellis Nelson, Tanrı Temsilinin Oluşumu, çeviren Abdulvahid Sezen, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 2, s. 215- 234.
Charles Hartshorne, Dine ve Felsefeye Göre Tanrı, çeviren: Mehmet Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1981, cilt: XXIV, sayı: , s. 205- 219
David Ray Griffin, Emperyalizm, Nükleerizm ve Postmodern Teizm, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(11), sayı: , s. 123- 142.
Ghasem Kakaie, İbn Arabi’nin Tanrısı, Eckhart’ın Tanrısı: (Felsefecinin Tanrısı yahut Dinin Tanrısı), Doğu ve Batı: Ortak Manevî Değerler, Bilimsel - Kültürel İlişkiler_[Profesör Aida İmanquliyeva’nın Doğumunun 70. Yılı Anısına Düzenlenen Uluslararası İbn Arabi Sempozyumu Makaleleri (9 -11 Ekim 2009 - Bakü)], 2010, sayı: , s. 477- 480.
Hart M. Nelsen, - Paul Au Neil H. Cheek, Tanrı İmajlarında Cinsiyet Farklılıkları, çeviren: Fatma Gündüz, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 6, s. 151- 162.
Hasan Yücel Başdemir, Thomas Aquinas’ta Tanrı Tasavvuru, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 103- 122.
Hüseyin Certel, Mekan İçinde Tanrı Tasavvuru ve Antropomorfik Düşünce, Akademik Araştırmalar: Sosyal Bilimler Dergisi, 1996, cilt: I, sayı: 3, s. 52- 57.
İsmail Çetin, Tanrı’nın Değişmezliği Problemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XIII, sayı: 1, s. 39- 52.
John Hick, Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta Tanrı Kavramı, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1, sayı: 28, s. 207- 216.
Joseph M. Kitagawa, Tanrı (Theos), Mitos ve Logos, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: X, sayı: 1, s. 261- 272.
Kâmıran Birand, Tanrı Şuuru Hakkında, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 4, s. 89- 91.
M. Kazım Arıcan, Spinoza’nın Tanrı Anlayışının Din Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XI, sayı: 1, s. 173- 206.
M. S.Aydın, Süreç (Proses) Felsefesi Işığında Tanrı-Âlem İlişkisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1985, cilt: XXVII, sayı: , s. 31- 87.
Mehmet Akgün, Kutadgu Bilig'de Tanrı - Alem İlişkisi, Felsefe Dünyası, 1997, sayı: 24, s. 20- 31.
Mehmet Sait Reçber, “Tanrı” Teriminin Anlam ve Referansı, Felsefe Dünyası, 2000/2, sayı: 32, s. 49- 66.
Metin Yasa, Panenteizmin Tarihsel Ardalanı Üzerine, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 18- 19, s. 129- 146.
Murtaza Korlaelçi, Panteizm Vahdet-i Vücud mudur?, Felsefe Dünyası, 1992, sayı: 3, s. 43- 50.
Naim Şahin, Din Felsefesi Açısından Hegel’in İslam’a ve İslam’ın Tanrı’sına Genel Bir Bakışı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 10, s. 279- 298.
Naim Şahin, Hegel’de “Tanrı Öldü” Sözünün Anlamı, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 8, s. 73- 79.
Ramazan Ertürk, Aquinos'lu Thomas'ın Din Felsefesinde 'Zamanın Başlangıcı ve Yaratma' Sorunu, Felsefe Dünyası, 2002, sayı: 35, s. 68- 88.
Ruhattin Yazoğlu, Paul Tillich’de Tanrı Kavramı, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 3, s. 113- 130.
Siegfried Wollgast, Hegel’in Mistisizm ve Panteizm Görüşleri Üzerine, çeviren: Naim Şahin, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 153- 165.
Şaban Ali Düzgün, Allah Tasavvurlarına Dair Tartışmanın Problematiği, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 60- 96.
Vahdettin Başçı, Aquino'lu Thomas'da Tanrı Anlayışı, Felsefe Dünyası, 1993, sayı: 7, s. 51- 55.
Veli Urhan, Leibniz ve İkbal’e Göre Tanrı’nın Kişiliği, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 12, s. 73- 99.
Yaşar Türkben, Spinoza’ya Göre Tanrı ve İrade Özgürlüğü, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, sayı: 15/1, s. 117- 125.