TR
EN
Toggle navigation
Main Page
About Us
Events
Philosophy of Religion in Turkey
Academicians
Bibliography
Contact
Bibliography
Books
Atheism
Religion and Ethics
Religion and Science
Religious Diversity
Religious Language
Religious Epistemology
Introduction to Philosophy of Religion
Philosophy of Religions
Religious Experience
Problem of Evil
Afterlife
God and Cosmos
Arguments for God's Existence
Articles
Enlightenment, Globalism, Modernism, Postmodernism and Religion
Atheism
Evidentialism and Arguments
Religious Diversity
Religious Language
Philosophy of Religion
Religion and Ethics
Religion and Science
Religion and Politics
Religious Epistemology
Religious Experience and Revelation
Faith, Reason, Religion and Philosophy
Problem of Evil and Theodicies
Afterlife
God
Theology
Articles
A. E. Taylor, Tabiattan Tanrıya, çeviren: Mehmet Aydın, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 3, s. 235- 243.
A. R. Mohapatra, Tanrı ve Evren, çeviren: Metin Yasa, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 209- 218.
A. R. Mohapatra, Tanrı’nın Varlığı, çeviren: Metin Yasa, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 351- 364.
Abdullatif Tüzer, (Batı Felsefesi Çerçevesinde) Epistemolojik ve Etik Açıdan İnanç, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: VI, sayı: 16, s. 87- 110.
Abdurrahman Aliy, Wittgenstein Felsefesinde Din Dili ve Dinî İman, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: V, sayı: 1, s. 157- 175.
Abdurrahman Momin, Çoğulculuk ve Çokkültürcülük: İslami Bir Bakış Açısı, çeviren Birsen Banu Okutan, Ali Coşkun, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010/1, sayı: 38, s. 203- 230.
Adil Özdemir, The Koran and Pluralism, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 6, s. 581- 598
Adnan Aslan, Analitik Pozitif Ateizmin Bir Eleştirisi: Michael Martin, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2002, sayı: 7, s. 75- 95.
Adnan Aslan, Batı Perspektifinde Dinî Çoğulculuk Meselesi, İslâm Araştırmaları Dergisi, 1998, sayı: 2, s. 143- 163.
Adnan Aslan, Dinî Çoğulculuk Problemine Çözüm Önerisi, Dinler Tarihi Araştırmaları IV (Müslümanlar ve Diğer Din Mensupları), 2004, sayı: , s. 345- 366.
Adnan Aslan, Dinî Çoğulculuk Problemine Yeni Bir Yaklaşım, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2000, sayı: 4, s. 17- 30.
Adnan Aslan, Dinler ve Mutlak Hakikat Kavramı: John Hick ve Seyyid Hüseyin Nasr’la Bir Mülâkat, İslâm Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 1, s. 175- 188.
Adnan Aslan, Geleneksel Ekolün Modernizm Eleştirisi ve İslam Düşüncesindeki Yansımaları, İslam ve Modernleşme (II. Kutlu Doğum İlmî Toplantısı), 1997, sayı: , s. 55- 70.
Adnan Aslan, Kötülük Problemi: Spekülatif-Teorik Yaklaşıma Karşı Dinî-Pratik Yaklaşım, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2008, sayı: 19, s. 87- 114.
Adnan Aslan, Küreselleşme ve Din, Küreselleşme, İslam dünyası ve Türkiye: Milletler Arası Tartışmalı İlmi Toplantı (İstanbul, 2001), 2002, sayı: , s. 163- 202.
Adnan Aslan, Mevlana’da Dini Çoğulculuk, International Mevlânâ Symposium Papers, 2010, cilt: I, sayı: , s. 213- 236.
Agata Wojcik - Lukasz Wojcik, The Sources of Religious and Political Power İn Thought of Abu Mansur Al-Maturidi and Saint Thomas Aquinas -the Comparative Perspective-, e-Makâlât Mezhep Araştırmaları, 2010, cilt: III, sayı: 2, s. 229- 239.
Ahmet Akbulut, Din, Laiklik ve Demokrasi Üçgeni, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 265- 278.
Ahmet Ceylan, Deistik Tanrı Tasavvuru ve Hayata Yansımaları, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 181- 202.
Ahmet İnam, İnanmanın Felsefi Boyutları, Felsefe Dünyası, 1994, sayı: 11, s. 3- 10.
Ahmet T. Karamustafa, Yeni Bir Din Felsefesi Arayışı ve Elmalılı Hamdi Yazır, Osmanlı Devleti’nde Din ve Vicdan Hürriyeti, 2000, sayı: , s. 289- 295.
Ahmet Yüksel Özemre, İlim ve Din, Felsefe Dünyası, 1995, sayı: 17, s. 13- 18.
Ahmet Zeki Tuffahe, Reenkarnasyon, çeviren: Metin Yasa, Mustafa Tuncer, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 445- 453.
Ali Akdoğan, Küreselleşme ve Din: Küresel Bunalımdan Küresel Barışa Ulaşmanın İmkanı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 81- 98.
Ali Osman Kurt, Lessing’in Bilge Nathan’ında ‘Üç Yüzük’ Metaforu Bağlamında ‘Dinî Çokluk’ , Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2010, cilt: X, sayı: 3, s. 111- 133.
Ali Rıza Aydın, Ateist Düşünceye Etki Eden Psiko-Sosyal Faktörler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 14, s. 27- 42.
Ali Yaşar Sarıbay, “Postmodern Teoloji” Terimi Üzerine Kısa Bir Not, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 13- 16.
Aliye Çınar, Evrensellik ve Yerellik Arasında Bir Teoloji Arayışında Fiilî İrfanın Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XV, sayı: 1, s. 213- 231.
Aliye Çınar, Leibniz’de İman-Akıl İlişkisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 233- 248.
Aliye Çınar, Leibniz’de Kötülük Problemi ve Teodise, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: XIV, sayı: 1, s. 161- 177.
Aliye Çınar, Leibniz’in Tanrı Anlayışı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 93- 106.
Aliye Çınar, Mevlânâ ve Tıllıch’de Varlık-Değer Birliği, Türk-İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 2007, sayı: 3 [Mevlânâ Özel Sayısı], s. 141- 153.
Aliye Çınar, Politik Teoloji, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XV, sayı: 2, s. 211- 230.
Aliye Çınar, Var Olan ve Varlık Olarak Tanrı, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 219- 232.
Alvin Plantinga, Dawkins Karmaşası: Natüralizm Saçmalığı, çeviren: Engin Erdem, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 179- 191.
Alvin Plantinga, Hür İrade Savunması, çeviren Hüsamettin Yıldırım, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7, s. 217- 222.
Anthony Kenny, Tanrı’nın “Önceden Bilme”si ve İnsan Hürriyeti, çeviren: Hanifi Özcan, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 6, s. 625- 638.
Arslan Topakkaya, “Hegel Panteist Bir Filozof Mudur? (Spinoza’nın Panteist Felsefesinin Eleştirisi Bağlamında), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi = The Journal of International Social Research, 2008, cilt: I, sayı: 5, s. 825- 836.
Arslan Topakkaya, Nikolas Von Kues’ta Negatif Teoloji, Bilimname : Düşünce Platformu, 2005/3, cilt: III, sayı: 9, s. 105- 116.
Aydın Işık, Din-Bilim İlişkisi Problemine Mucizeler Üzerinden Genel Bir Bakış: Vahiy Nesnesinin Mucizeliği Tartışması, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2007, cilt: V, sayı: 1, s. 87- 102.
Aydın Işık, Russel’in Din Felsefesinde İnanç Sorununa Epistemolojik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 23, s. 3- 20.
Aydın Işık, Vahiy ve Mucizenin Gerekliliği Problemi: Ahlaki Açıdan Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 24, s. 61- 81.
Aydın Topaloğlu, Tanrısal İnâyetin Felsefî Anlamı ve Tarihsel Arka Planı, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004/2, sayı: 27, s. 105- 119.
Bayram Dalkılıç, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 8, s. 391- 398.
Bayram Dalkılıç, Sadreddin Konevî Vasiyetnâmesi’nin Din Felsefesi Problemleri Açısından Değerlendirilmesi, Makâlât, 1999, sayı: 2, s. 157- 168.
Bayram Dalkılıç, Yirminci Yüzylın İlk Çeyreğinde Türkiye’de Din Felsefesi, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 17, s. 63- 110.
Bedi Ziya Egemen, Ölüm Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1963, cilt: XI, sayı: , s. 31- 34.
Bilal Sambur, İslam ve Demokrasi, Demokrasi Platformu [Türkiye’de Tarikatlar ve Cemaatler - III], 2007, cilt: III, sayı: 10, s. 139- 170.
Bozkurt Koç, Çatışma Bağlamında Yalan ve Din İlişkisi, Dinî Araştırmalar, 2008, cilt: X, sayı: 30, s. 215- 242.
Burhanettin Tatar, Gerçek İle Kurgu Arasında “Öteki”, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2005, cilt: II, sayı: 2, s. 5- 18.
Burhanettin Tatar, İslam’ın Pratik Hayat Felsefesi, VIII. Kur’an Sempozyumu: Günümüz Dünyasında Müslümanlar__14 -15 Mayıs 2005 / Yozgat, 2006, sayı: , s. 193- 198.
By Gene Reeves, Evvel ve Âhir Olarak Tanrı: Çift Kutuplu Süreç Teizmi, çeviren: Mevlüt Albayrak, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 3, s. 305- 318.
C. Ellis Nelson, Tanrı Temsilinin Oluşumu, çeviren Abdulvahid Sezen, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 2, s. 215- 234.
C. Stephen Evans, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Rafiz Manafov, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2007, sayı: 2, s. 199- 204.
Cafer Sadık Yaran, “Eleştirel Deneyimcilik” : Dini Tecrübede Swinburne'ün “Safdillik İlkesi” Ne Karşı “Eleştirellik İlkesi”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 15, s. 25- 54.
Cafer Sadık Yaran, “Mevlana’nın Yedi Öğüdü” : Evrensel Erdemler, Kozmik Temellendirmeler ve Aidiyet Meselesi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 16, s. 21- 48.
Cafer Sadık Yaran, Bilim-Din İlişkisinde Temel Felsefi Yaklaşımlar: Çatışma ve Ayrışma, Felsefe Dünyası, 1996, sayı: 21, s. 21- 41.
Cafer Sadık Yaran, Bilimsel Nesnellik ve Teistik İnanç, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 125- 140.
Cafer Sadık Yaran, Budizmle Mukayeseli Olarak İslam ve İslam Mistisizmi: Müslüman-Budist Diyaloğuna Bir Katkı, çeviren: Mehmet Atalay, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 17, s. 253- 274.
Cafer Sadık Yaran, Death and Immortality in Islamic Thought, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 103- 124.
Cafer Sadık Yaran, Din Felsefesi Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Problemler ve Çözüm Yolları, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 505-511.
Cafer Sadık Yaran, Dinî Epistemolojide Eleştirel Akılcılık ve Tahkikî İmancılık, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 9, s. 217- 238.
Cafer Sadık Yaran, Din-Sağlık İlişkisi ve “Şifa Delili”, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 25, s. 53- 74.
Cafer Sadık Yaran, Erdem Etiği Açısından Yunus Emre’nin Ahlak Felsefesi, Doğumunun 770. Yıldönümünde Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 26-27 Kasım 2010 İstanbul, 2010, sayı: , s. 57- 67.
Cafer Sadık Yaran, İnsan-Evren İlişkisi ve İnsancı Kozmolojik İlke, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 11, s. 21- 33.
Cafer Sadık Yaran, İnsanın Egzistansiyal İhtiyaçları ve Dinin Perenniyal Cevapları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 12-13, s. 79- 96.
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
Cafer Sadık Yaran, İslam Çevre Etiğinin 4 Kuramı ve 8 İlkesi: Hiyerarşik Bir Sınıflandırma Denemesi, Çevre ve Din Uluslararası Sempozyumu, 15 Mayıs 2008 = International Symposium on Environment and Religion, 15th - 16th May 2008, 2008, cilt: II, sayı: , s. 121- 133.
Cafer Sadık Yaran, İslam Düşüncesinde Ailenin Felsefi ve Etik Temelleri, Kutlu Doğum 2009: Kürselleşen Dünyada Aile, 2010, sayı: , s. 104- 115.
Cafer Sadık Yaran, İslamda “Ahlakın Şartı” Kaç? : İslam “Erdem Etiği”nin (Yeniden) Yapılandırılması Önerisi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 35- 55.
Cafer Sadık Yaran, Kant Etiğinden Hareketle İslam’da “Ahlaklılığın En Yüksek İlkesinin Bulunması”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 51- 86.
Cafer Sadık Yaran, Kaşgarlı Mahmud’un Divanü Lugati’t- Türk’ünde Erdem ve Bilgelik, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 18, s. 23- 48.
Cafer Sadık Yaran, Knowledge, Wisdom and a “Sophialogical” Epistemology, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 14, s. 29- 46.
Cafer Sadık Yaran, Leibniz’de Teodise ve “Savunma”, Felsefe Dünyası, 1999, sayı: 29, s. 72- 88.
Cafer Sadık Yaran, Mevlana ve Yunus Emre’de Dinler ve Mezhepler Arası Barış: Nedenler ve Çözümler, Din ve Dünya Barışı: Uluslararası Sempozyum, 26-28 Nisan 2007, İstanbul, 2008, sayı: , s. 112-126.
Cafer Sadık Yaran, Modernitenin İnsan Sevgisine Etkileri, İnsan Sevgisi, 2007 Yılı Kutlu Doğum Sempozyumu Tebliğ ve Müzakereleri, (2007: İstanbul - Kahramanmaraş), 2008, sayı: , s. 147- 157.
Cafer Sadık Yaran, The Ecological Value of the Teleological Argument, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1996, sayı: 8, s. 181- 189.
Caner Taslaman, Determinism, Indeterminism, Quantum Theory and Divine Action, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 157- 182.
Caner Taslaman, Din Felsefesi Açısından Entropi Yasası, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/1, sayı: 30, s. 89- 111.
Caner Taslaman, İzâfiyet Teorisi, Değerler ve Tanrı-Evren İlişkisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 33, s. 5- 20.
Caner Taslaman, Tanrı-Evren İlişkisi ve Mucize Sorunu Açısından Determinizm, İndeterminizm ve Kuantum Teorisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/2, sayı: 31, s. 163- 186.
Celal Türer, Bilim Felsefesi, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 169- 186.
Celal Türer, İnanma İradesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 2, s.
Celal Türer, Whitehead’in Din Felsefesi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 2, s. 35- 54.
Celal Türer, Whitehead’in Tabiatçı Teizmi: Din ve Bilimin Uzlaştırılması, Felsefe Dünyası, 2003/1, sayı: 37, s. 43- 62.
Cemalettin Erdemci, Proclus’un Âlemin Kıdemine İlişkin Delilleri Üzerine, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2006/1, cilt: V, sayı: 9, s. 153- 170.
Cengiz Batuk, Dinsel Çoğulculuk ve Dışlayıcılık Arasında Mevlânâ, Marife: Bilimsel Birikim, 2007, cilt: VII, sayı: 3 [Mevlânâ sayısı], s. 45- 66.
Charles Hartshorne, Amerika’da Din Felsefesi, çeviren: Veli Urhan, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1989, sayı: 5, s. 425- 430.
Charles Hartshorne, Dine ve Felsefeye Göre Tanrı, çeviren: Mehmet Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1981, cilt: XXIV, sayı: , s. 205- 219
Claude Tresmontant, Ateizmin İlk Kaynakları, çeviren: Hayrani Altıntaş, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1983, cilt: XXVI, sayı: , s. 437- 459.
D. Crafford, Dinler Teolojisi Bağlamında Çok Dinli Bir Kontekste Misyon, çeviren: Süleyman Turan, Marife: Bilimsel Birikim, 2007, cilt: VII, sayı: 1, s. 273- 286.
Daniel Day Williams, Felsefe ve İnanç: Hegel ve Whitehead’le İlgili Bir Çalışma, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 181- 194.
Daniel J.Adams, Postmodernizmin Teolojik Anlamı, çeviren: Temel Yeşilyurt, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 249- 262.
Daniel M. Mittag, Kanıtsalcılık, çeviren Süleyman Aydın, Hikmet Yurdu, 2011, cilt: IV, sayı: 7, s. 259- 283.
David A. Pailin, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1- 2, cilt: IV, sayı: 7-8, s. 121- 154.
David Ray Griffin, Emperyalizm, Nükleerizm ve Postmodern Teizm, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(11), sayı: , s. 123- 142.
David Ray Griffin, Yaratıcılık ve Postmodern Din, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 17- 38.
Dominique Vidai, Dünyevileşme ya da Fransa’da Dinsizlik, çeviren: Adem Efe, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, sayı: 10, s. 131- 138.
Edward H. Madden, Farklı Açılardan Kötülük Problemi, çeviren Sami Şekeroğlu, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 151- 167.
Elizabeth Newman, Bilim ve Teoloji (İkilemsiz Bir Bakış Açısı), çeviren: Temel Yeşilyurt, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 263- 278.
Emel Koç, Yunus Emre ve Egzistansiyalist’lerde Zamansallık ve Ölüm, Felsefe Dünyası, 1999, sayı: 29, s. 35- 46.
Engin Erdem, Kant’ın Vahiy Anlayışı Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XLVIII, sayı: 2, s. 37- 47.
Erdal Baykan, Aşkın Olandan Bir Yol Olarak Din ve Modern Durum, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: VIII, sayı: 2, s. 87- 92.
Erdal Baykan, Gelenekselci Ekolün Din-Bilim Bağlamında Aydınlanma Eleştirisi -S. Hüseyin Nasr Örneği-, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, sayı: 16, s. 201- 216.
Erkan Perşembe, Modernlik Gerçeğinden Postmodernlik Söylemine Din Sorunu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2002, cilt: VI, sayı: 13, s. 1- 16.
Erkan Perşembe, Modernlik ve Postmodernlikte Din Problemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 14- 15, s. 159- 181.
Ernest Wolf-Gazo, Din Bağlamında Newton’un Bilim Anlayışı, çeviren: İbrahim Özdemir, İslâmî Araştırmalar, 1992, cilt: VI, sayı: 4, s. 279- 292.
F. Leroux, Fransız Lisanıyla Konuşulan Memleketlerde 1914’den 1925’e Kadar Din Felsefesi [I], çeviren: Mustafa Şekip [Tunç], Darülfünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1927, cilt: II, sayı: 5- 6, s. 57- 77.
Fehrullah Terkan, İblis’in ‘Kötülük Problemi’ne Dair Felsefi Argümanları ve Şehristânî’nin “Bilinmezcilik” Teodisesi, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2008, cilt: V, sayı: 1, s. 63- 91
Ferhat Akdemir, Ateizmin Tarihi Üzerine Kısa Bir Deneme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 18-19, s. 347- 363.
Ferhat Akdemir, David Hume ve Mucizenin Olabilirliği Sorunu Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 137- 152.
Ferhat Akdemir, Feuerbach’ın Antropolojik Ateizmi ve Teistik Açıdan Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 14-15, s. 341- 357.
Ferhat Akdemir, Tanrı İnancının Temellendirilmesi ve William Alston’ın Algı Tecrübesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 167- 178.
Ferit Uslu, Düzen ve Gâye Delili Üzerine Bir Analiz, Dinî Araştırmalar, 2002, cilt: IV, sayı: 12, s. 31- 48.
Ferit Uslu, Hegel’de Din-Akıl İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 63- 76.
Fethi Kerim Kazanç, Tanrı ve Kötülük: Kelâmî Düşünce Geleneğinde Kötülük Problemi Üzerine Bazı Değerlendirmeler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2008, cilt: XII, sayı: 35, s. 11- 32.
Francis Jaques, Teolojik Önermelere Analitik Yaklaşım, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1994, cilt: VI, sayı: 6, s. 357- 380.
Gene Reeves, Tanrı Hakkında Konuşmak: Süreççi Bakış Açısı, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 219- 226.
Ghasem Kakaie, İbn Arabi’nin Tanrısı, Eckhart’ın Tanrısı: (Felsefecinin Tanrısı yahut Dinin Tanrısı), Doğu ve Batı: Ortak Manevî Değerler, Bilimsel - Kültürel İlişkiler_[Profesör Aida İmanquliyeva’nın Doğumunun 70. Yılı Anısına Düzenlenen Uluslararası İbn Arabi Sempozyumu Makaleleri (9 -11 Ekim 2009 - Bakü)], 2010, sayı: , s. 477- 480.
Guy Axtell, Dinî Çoğulculuk ve Olumsuz Yönleri, çeviren: Ruhattin Yazoğlu, Hüsnü Aydeniz, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 14, s. 53- 68.
H. J. Paton, Filozofların Dünyası ve Din, çeviren: Mehmet S. Aydın, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1983, cilt: XXVI, sayı: , s. 207- 221.
H. Ömer Özden, İbn-i Sina ve Leibniz’de Kötülük Problemi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 13, s. 269- 286.
Habil Şentürk, Din- İlim İlişkisi, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1986, cilt: XXII, sayı: 3, s. 49- 51.
Hakan Gündoğdu, “Vahy”in İmkanı Üzerine Felsefi Bir Çözümleme, Felsefe Dünyası, 2000/1, sayı: 31, s. 103- 112.
Hakan Gündoğdu, Hümanizm Bir Din Midir?, Dinler Tarihi Araştırmaları - II, 2000, sayı: , s. 99
Halil Rahman Açar, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi: Bilimin Dinleştirilmesi, Dinin Bilimselleştirilmesi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 11- 18.
Hart M. Nelsen, - Paul Au Neil H. Cheek, Tanrı İmajlarında Cinsiyet Farklılıkları, çeviren: Fatma Gündüz, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 6, s. 151- 162.
Hasan Katipoğlu, Emile Boutroux’nun Felsefesinde Din-Akıl Münasebeti, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, sayı: 1, s. 87- 99.
Hasan Katipoğlu, Malebranche’ın Din Felsefesinde Mistisizm, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, sayı: 2, s. 85- 103.
Hasan Katipoğlu, Malebranche’in Felsefesinde Din-Akıl İlişkisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993, sayı: 7, s. 7- 33.
Hasan Yücel Başdemir, Thomas Aquinas’ta Tanrı Tasavvuru, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 103- 122.
Haydar Dölek, Ontolojik Delilin Oluşumunda Aristocu ve Yeni-Eflatuncu Fikirlerin Etkisi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 5 [Prof. Dr. Şaban Kuzgun Armağanı], s. 587- 596.
Haydar Dölek, Ölümsüzlük Problemi Açısından Tehâfütler, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, sayı: 15/1, s. 199- 207.
Henri Dumery, Bir Din Felsefesi Mümkün Müdür?, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1991, cilt: III, sayı: 3, s. 273- 280.
Hüseyin Atay, Dinin Felsefi Sorunu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 3- 12.
Hüseyin Aydın, Nihilizmin Tarihçesi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1986, cilt: I, sayı: 1, s. 1- 8.
Hüseyin Certel, Mekan İçinde Tanrı Tasavvuru ve Antropomorfik Düşünce, Akademik Araştırmalar: Sosyal Bilimler Dergisi, 1996, cilt: I, sayı: 3, s. 52- 57.
I. M. Crombie, Eskatolojik Doğrulama Üzerine, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Marife: Bilimsel Birikim, 2006, cilt: VI, sayı: 2, s. 151- 164.
Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Din’e Doğru, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 44- 59.
İbrahim Bor, Kötülük Sorunu ve Kantçı “Negatif Teodise”, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: IX, sayı: 1, s. 151- 168.
İbrahim Gürses, Yükleme Teorisi ve Din İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: XVII, sayı: 2, s. 359- 377.
İbrahim Hakkı Kaynak, Dinin Menşei Problemi ve Wilhelm Schmidt’in Monoteist Din Teorisinin Temelleri, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: V, sayı: 1, s. 67- 78.
İlyas Altuner, Ethik Yargıların Kaynağı: Tanrı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(12), sayı: , s. 105- 110.
İskender Pala, Yunus Emre'de Ölüm Düşüncesi, Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri, 7-10 Ekim 1991, 1995, sayı: , s. 531- 544.
İsmail Erdoğan, Armeios oğlu Er Hikâyesi Bağlamında Platon’un Ölümden Sonraki Hayat İle İlgili Görüşlerinin Dinî ve Felsefî Analizi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: IX, sayı: 1, s. 13- 38.
İsmail Çetin, Boethius’ta Tanrı’nın Bilgisi ve İnsan Hürriyeti, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 2, s. 133- 145.
İsmail Çetin, İman ve İnkârın Rasyonel Değeri, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 1, s. 87- 102.
İsmail Çetin, Tanrı’nın Değişmezliği Problemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XIII, sayı: 1, s. 39- 52.
İsmail Latif Hacınebioglu, On a Justification of Logic of Belief in Relation to Religious Argumentation, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 17- 26.
İsmail Latif Hacınebioğlu, An Epistemological Analysis of the Logical Premises of Pluralism, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/1, sayı: 16, s. 17- 28.
İsmail Latif Hacınebioğlu, The Realism of Logical Argumentation Versus Philosophical Religious Pluralism, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/2, sayı: 17, s. 1- 14.
İsmail Yakıt, Ateizme Karşı Dinlerin İşbirliği Zarureti Mümkün Müdür?, II Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 126- 133.
İsmail Yakıt, Mevlânâ ve Ölüm Felsefesi, 3. Millî Mevlana Kongresi, 12- 14 Aralık 1988_[Selçuk Üniversitesi], 1989, sayı: , s. 73- 9.
Jean Greisch, Basit Dilin Sınırları İçinde Din, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, cilt: VII, sayı: 7, s. 601- 642.
John Hick, Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta Tanrı Kavramı, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005/1, sayı: 28, s. 207- 216.
John B. Cobb, Çoğulcu Bir Çağda Küresel İlahiyat, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 35- 49.
John Hick, Değişen Ölüm Sosyolojisi, çeviren: Turan Koç, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1990, sayı: 7, s. 235- 250.
John Hick, Din Felsefesi Nedir?, çeviren: İsmail Çetin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 339- 342.
John Hick, Dini Çoğulculuk Felsefesi, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 17- 30.
John Hick, Dini Çoğulculuk ve İslam, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2006, cilt: VI, sayı: 17, s. 137- 148.
John Hick, Kanıta Dayanmayan Rasyonel Teist İnanç, çeviren: Ferit Uslu, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, cilt: I, sayı: 2, s. 305- 324.
John Hick, Tanrı İnancının Temelleri, çeviren: Aydın Topaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/1, sayı: 32, s. 209- 226.
John Williams, Amerikan Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 4, s. 173- 217.
John Williams, Heidegger’in Din Felsefesi, çeviren: Mehmet Türkeri, Murat Yıldız, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 6, s. 187- 224.
Joseph M. Kitagawa, Tanrı (Theos), Mitos ve Logos, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: X, sayı: 1, s. 261- 272.
Jules Girardi, Çağdaş Ateizmin Problemi I, çeviren: Murtaza Korlaelçi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, cilt: XLI, sayı: , s. 365- 398.
Jurgen Moltmann, "Çoğulcu İlahiyat" Dünya Dinlerinin Diyaloğu İçin Faydalı mıdır?, çeviren: Mevlüt Albayrak, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 15- 22.
Kamer Mürşüdlü, C. Afqanî’ye Göre Dinin Felsefesi, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2008, sayı: 9, s. 245- 258.
Kâmıran Birand, Tanrı Şuuru Hakkında, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 4, s. 89- 91.
Kâmuran Birand, Dinin Mahiyeti Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957, cilt: VI, sayı: 1- 4, s. 120- 134.
Keith Ward, Evrenin Kaynağı Sorunu: Tanrı, Şans ve Zorunluluk, çeviren: Cafer Sadık Yaran, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 9, s. 131- 138.
Kelli S. O'brien, Kant’da ve Swinburne’de Vahiy, çeviren: Engin Erdem, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VI, sayı: 18, s. 259- 284.
Kemal Batak, Doğa Yasalarının Zorunluluğu, İlahi Fiil ve Mucize- Tanrı Dünyada Fiilde Bulunabilir Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 33- 68.
Kemal Batak, Doğal Teoloji ve Teistik Argümanların Gücü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, cilt: 6, sayı: 11, s. 45- 76.
Kevser Çelik, Feuerbach’ın Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2006, cilt: VI, sayı: 17, s. 71- 86.
Latif Tokat, Dini Çoğulculuk Hangi Açıdan Mümkündür?, Milel ve Nihal: inanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi, 2007, cilt: IV, sayı: 2, s. 49- 102.
Latif Tokat, Dinin Sembolik Dili, Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi, 2009, cilt: VI, sayı: 1, s. 75- 98.
Lore Schmid, Anlam ve Değer Kaynağı Olarak Dinî İnanç, çeviren: Abdülkerim Bahadır, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 181- 201.
M. Abdullah Draz, Din ile Felsefenin Münasebeti, Diyanet İlmi Dergi [Diyanet Dergisi], 1976, cilt: XV, sayı: 5- 6, s. 322- 333.
M. Kazım Arıcan, Kant’ın Kötülük Anlayışı ve Teodise Eleştirisi, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: X, sayı: 2, s. 217- 235.
M. Kazım Arıcan, Spinoza’nın Tanrı Anlayışının Din Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XI, sayı: 1, s. 173- 206.
M. S.Aydın, Süreç (Proses) Felsefesi Işığında Tanrı-Âlem İlişkisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1985, cilt: XXVII, sayı: , s. 31- 87.
M. Sait Reçber, Tanrı ve Ahlaki Doğruların Zorunluluğu, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 135- 160.
M.J.L. Young, Kur’ân’da Kötülük İlkesinin Ele Alınışı, çeviren: Süleyman Gezer, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003/1, cilt: II, sayı: 3, s. 175- 182.
Mahmut Ay, Bireyselliğin Teolojik Temellerinden Biri Olarak İman, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: V, sayı: 15, s. 89- 108.
Mahmut Ay, Tanrı Tasavvurlarının Politik Tasarımlara Yansıması, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2008, cilt: VI, sayı: 2, s. 47- 68.
Maşallah Turan, Din Dilini Yorumlama Çabaları ve Bu Bağlamda Akıl- Nakil Dengesinin Önemi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [Atatürk Üniversitesi İslâmi İlimler Fakültesi Dergisi] [İİFD] [EAÜİFD], 2008, sayı: 30, s. 139- 171.
Maurice Borrmans, Kur’ân-ı Kerîm ve Kitâb-ı Mukaddes’te Dinî Çoğulculuk ve Sınırları, çeviren: Süleyman Turan, Marife: Bilimsel Birikim, 2004, cilt: IV, sayı: 2, s. 267- 278.
Mehmed Şerafeddin Yaltkaya, Tanrı Bu Varlığı Ne İçin Yarattı, Darülfünun İlahiyat Fakültesi Mecmuası, 1933, cilt: VI, sayı: 25, s. 40- 55.
Mehmet Karasan, İlk Yunan Düşüncesinde Din İlmi Denemeleri, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1953, cilt: II, sayı: 1, s. 21- 27.
Mehmet Akgün, Kutadgu Bilig'de Tanrı - Alem İlişkisi, Felsefe Dünyası, 1997, sayı: 24, s. 20- 31.
Mehmet Aydın, Ateizm ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1981, cilt: XXIV, sayı: , s. 187- 204.
Mehmet Aydın, İbn Meymun’un Düşüncesinde Ölümsüzlük, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 20, s. 53- 74.
Mehmet Aydın, Mevlâna’da İrade Hürriyeti, 2. Millî Mevlâna Kongresi, 3- 5 Mayıs 1986_[Selçuk Üniversitesi], 1987, sayı: , s. 91- 100.
Mehmet Aydın, Vahiy ve İnsan, Kutlu Doğum Haftası II, 1-7 Ekim 1990, 1992, sayı: , s. 133-142.
Mehmet Dağ, Ontolojik Delil ve Çıkmazları, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1978, cilt: XXIII, sayı: , s. 287- 318.
Mehmet Necmettin Bardakçı, Ölümsüzlük Düşüncesi ve Ölüm Sezgisi Üzerine, Tasavvuf: İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, 2010, sayı: 26, s. 71- 90.
Mehmet S. Aydın, Allah’ın Varlığına İnanmanın Aklîliği, İslâmî Araştırmalar, 1986, cilt: I, sayı: 2, s. 12- 21.
Mehmet S. Aydın, Değişim Sürecinde İnanç-Bilim İlişkisi, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1- 2, s. 6- 10.
Mehmet S. Aydın, İnançtan Eyleme, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 275- 284.
Mehmet S.Aydın, Rasyonel Düşünce ve İslam Modernizmi, 1. İslam Düşüncesi Sempozyumu, Bildiriler - Tartışmalar, 1995, sayı: , s. 147- 154.
Mehmet Sait Reçber, “Tanrı” Terimi Üzerine, Felsefe Dünyası, 2000/1, sayı: 31, s. 65- 80.
Mehmet Sait Reçber, “Tanrı” Teriminin Anlam ve Referansı, Felsefe Dünyası, 2000/2, sayı: 32, s. 49- 66.
Mehmet Sait Reçber, Plantinga ve Tanrı İnancının Temelselliği, Felsefe Dünyası, 2004, cilt: 1, sayı: 39, s. 20- 41.
Mehmet Sait Reçber, Platinga, Bilgi ve Doğru İşlevselcilik, Felsefe Dünyası, 2003, cilt: 2, sayı: 38, s. 41- 57.
Mehmet Türkeri, Din Felsefesi Tarihinde Etik Sorunu, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [DÜİFD], 2009, sayı: 30, s. 35- 52.
Mehmet Türkeri, W.E. Hocking Felsefesinde Tanrı’nın Bilinmesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 3, s. 5- 14.
Metin Yasa, Panenteizmin Tarihsel Ardalanı Üzerine, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 18- 19, s. 129- 146.
Metin Yasa, Reenkarnasyon Beşeri Ruhun Ölümsüzlük Arzusunu Tatmin Eder mi?, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 9, s. 239- 246.
Metin Özdemir, İnkarcı Kötümserliğin Kur’an Açısından Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 3- 4, s. 236- 249.
Metin Yasa, Çağdaş Dünyada Dinin Ateist Yorumu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 16, s. 35- 42.
Metin Yasa, Dursun Ali Türkmen, Hayyam ve Kötülük: Acı Eksenli Pesimizm İle Umut Eksenli Optimizm Arasında (Rubailer örneği), Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 23, s. 135- 150.
Metin Yasa, Eflatun’da Kötülük Problemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 315- 321.
Metin Yasa, Ontolojik Kanıt Ne Kadar A Priori dir?, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 75- 89.
Metin Yasa, Tanrı Hakkında Paradoksal Konuşmak: İbn Arabi ve Karl Barth Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, sayı: 17, s. 147- 157.
Metin Yasa, Tanrı Kavramının Ateolojik Yorumu ve Ateistik ‘Görerek İnan’ Savı, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2002, cilt: VI, sayı: 13, s. 73- 86.
Metin Yasa, Yunus Emre’nin Kötülük Problemine İlişkin Özgün Çözümlemesi: “Bir Aşığın Acıları Tanrı İle Sesli Konuşması’nın Ufuk Açan Değeri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 22, s. 91- 101.
Mevlüt Albayrak, “Wittgenstein’da Dünya, Değer ve Tanrı” -Hakkında Konuşulan ve Konuşulamayan Şeyler Üzerine-, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 5- 26.
Mevlüt Albayrak, Çoğulculuğa Yönelik Serüven, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 17- 44.
Mevlüt Albayrak, Dine ya da Tanrıya Yeniden Yer Açma Çabası Olarak Postmodernizm ve Çoğulculuk, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(11), sayı: , s. 5-26.243.
Mevlüt Albayrak, Dini Çoğulculuk Hipotezi -Kendinde Gerçeklik ve Algılanan Tanrı, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 77- 102.
Mevlüt Albayrak, Dinlerarası Diyalogla İlgili Felsefi Bir Model Önerisi: John B. Cobb’un Süreç İlahiyatı, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005, cilt: I, sayı: 1, s. 61- 80.
Mevlüt Albayrak, İkbal’de Tanrı’nın Kudreti ve Kötülük Problemi, Tasavvuf: İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, 2001, cilt: III, sayı: 7, s. 185- 193.
Mevlüt Albayrak, Kimin Tarihi Sorusu Evrensellik İddiası Taşıyan Bir Din için Ne Kadar Geçerli Bir Sorudur?, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 305- 312.
Michael Despland, Yalnız Aklın Sınırları İçerisinde Din: Parerga, Vahiy ve İnayet, çeviren M. Kazım Arıcan, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2005, cilt: V, sayı: 3, s. 263- 286.
Michael Martin, Fideizm Hakkında Bir Eleştiri, çeviren: Cenan Kuvancı, Bilimname : Düşünce Platformu, 2005/1, cilt: III, sayı: 7, s. 117- 122.
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta Mutluluk, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 97- 120.
Muammer İskenderoğlu, Thomas Aquinas’ta İman, Teoloji ve Akıl İlişkisi, Dîvân: İlmî Araştırmalar, 2004/1, cilt: IX, sayı: 16, s. 209- 226.
Muharrem Çakmak, Mevlana’nın Ölüm Düşüncesinde Hürriyet Teşbihi, Uluslararası Mevlâna ve Mevlevîlik Sempozyumu Bildiriler, 26-28 Ekim 2007, Şanlıurfa, [t.y.], cilt: I, sayı: , s. 231- 240.
Muhsin Akbaş, Holocaust Problemi ve Tanrı: Teolojik ve Felsefî Cevaplar, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XLIV, sayı: 1, s. 173- 186.
Muhsin Akbaş, Human Nature and Life after Death in Thomas Aquinas, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: LI, sayı: 1, s. 47- 57.
Muhsin Akbaş, Süreç Felsefesinde Ölümsüzlük: Eleştirel Bir Bakış, İslâmî Araştırmalar, 2003, cilt: XVI, sayı: 1, s. 72- 78.
Murtaza Korlaelçi, Din-Felsefe Etkileşimi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: XXXIX, sayı: , s. 69- 77.
Murtaza Korlaelçi, Din Felsefesi ve Geçmişi, Felsefe Dünyası, 1994, sayı: 13, s. 64- 77.
Murtaza Korlaelçi, Din-Kültür İlişkisi, Felsefe Dünyası, 1993, sayı: 8, s. 35- 47.
Murtaza Korlaelçi, Milli Kültürde Dinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, cilt: ö.s. (Cumh. 75), sayı: , s. 217- 225.
Murtaza Korlaelçi, Panteizm Vahdet-i Vücud mudur?, Felsefe Dünyası, 1992, sayı: 3, s. 43- 50.
Mustafa Arslan, Postmodernizm, Küreselleşme ve Din, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2002, cilt: II, sayı: 5, s. 55- 68.
Mustafa Çevik, David Hume’da Kötülük Sorunu, Dinî Araştırmalar, 2003, cilt: VI, sayı: 16, s. 25- 38.
Mustafa İlboğa, Heidegger’in Din Felsefesi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 14, s. 227- 228.
Mustafa Kök, Temel Problemleri Çerçevesinde Nurettin Topçu’da Din Felsefesi, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 7, s. 83- 92.
Mustafa Tekin, İslam’ın Postmodern İmkanı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 10, s. 561- 575.
Nail Karagöz, Allah’ın İradesi ve Kötü Fiiller, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: 6, sayı: 2, s. 191- 216.
Naim Şahin, Din Felsefesi Açısından Hegel’in İslam’a ve İslam’ın Tanrı’sına Genel Bir Bakışı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 10, s. 279- 298.
Naim Şahin, Hegel Bir Ateist Midir?, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 15, s. 39- 59.
Naim Şahin, Hegel Felsefesinde Kötülük Problemi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XLV, sayı: 1, s. 71- 83.
Naim Şahin, Hegel’de “Tanrı Öldü” Sözünün Anlamı, Dinî Araştırmalar, 2000, cilt: III, sayı: 8, s. 73- 79.
Natiq Ahmedov, Nizami Gencevi’nin Yaratıcılığında Dini Felsefi Motivler, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 97- 108.
Nazif Muhtaroğlu, An Occasionalist Approach to Miracles, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 71- 93.
Nebi Mehdi, Bilim-Din İlişkisi Problemine Süreççi Yaklaşım ve Ian G. Barbour’un Dörtlü Tipolojisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, sayı: 23, s. 59- 75.
Nebi Mehdiyev, Dini Epistemologiya, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2008, sayı: 9, s. 191- 208.
Nebi Mehdiyev, Fideizm ya da Tanrı İnancının İrrasyonelliği, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2009, sayı: 11, s. 309- 325.
Nebi Mehdiyev, Plantinga’nın Dinî Dışlayıcılık Savunusunun Eleştirisi, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 95- 108.
Necip Taylan, Din Felsefesinde Kötülük Problemi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1993-1994, sayı: 11-12, s. 47- 79.
Necmettin Tan, Sanma, Bilme ve İman: Kant’ın İman Anlayışının Kavramsal Çerçevesi, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: XV, sayı: 2, s. 269- 285.
Nejdet Durak, “Küreselleşme ve Değerler: Küreselleşme Sürecinde Bazı Ahlâkî Problemler ve İslam Ahlâkı”, VII. Kutlu Doğum Sempozyumu: Teblilğler, 19 Nisan 2004 [Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi], 2006, sayı: , s. 149- 164.
Nejdet Durak, Mevlânâ ve Kant Felsefesinde Aklın Değeri, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007/2, sayı: 19, s. 27- 50.
Orhan Atalay, Dinî Çoğulculuk: Tarihsel Gelişimi ve Kutsal Metinlerdeki Sınırları, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2003, cilt: VII, sayı: 17, s. 15- 28.
Orhan Atalay, Yirminci Yüzyıl Müslüman Aklın Moderniteyi Tasavvur Biçimi, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2007, cilt: XI, sayı: 30, s. 1- 12.
Osman Bilen, Dini Anlama Çabası Olarak Felsefi Anlama, Kutlu Doğum Sempozyumu - 2000: Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, 2005, sayı: , s. 63- 76.
Osman Elmalı, Kültür ve Dinin Etkileşim İlişkisi, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 1, s. 57- 64.
Paul Tillich, Sevgi, Güç ve Adâletin Birliği, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 2, s. 461- 471.
Paul Tillich, Din Dilinin Doğası, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 2, s. 227- 236.
Paul Tillich, Din ve Seküler Kültür, çeviren: Aliye Çınar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(8), sayı: , s. 21- 28.
Paul Tillich, Din, Bilim ve Felsefe, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: 10, sayı: 2, s. 271- 283.
Paul Tillich, İki Tip Din Felsefesi, çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, cilt: XII, sayı: 1, s. 331- 344.
Paul Tillich, Vahiy ve Mucize, çeviren: Mustafa Akçay, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 8, s. 99- 102.
Paul Tillich, Varoluşsal Analizler ve Dinî Semboller, Çeviren: Aliye Çınar, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, cilt: 10, sayı: 2, s. 259- 270.
Pier Luigi Celata, İnanç ve Akıl, II. Din Şûrası Tebliğ ve Müzakereleri: (23-27 Kasım 1998), 2003, cilt: II, sayı: , s. 296- 299.
R. Pettazzoni, Tanrının Sıfatları Üzerine, çeviren: Fuat Aydın, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 3, s. 53- 76.
Rafiz Manafov, Felsefe-Din Dialoqu ve ya “Hikmet Sevgisi”, Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, 2006, sayı: 1, s. 141- 149.
Rafiz Manafov, Philosophical Problem of Evil and Hick’s Soul-Making Theodicy, Elmi Mecmua [Bakı İslam Universiteti], 2011, sayı: 6, s. 73- 80.
Rahim Acar, Büyük Patlama Teorisi Kelâm Kozmoloji Argümanını Destekler Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 14, s. 89- 109.
Rahim Acar, John Hick’in Dini Çoğulculuğunun Din-Karşıtı Tazammunları, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011, cilt: 1, sayı: 1-2, s. 35- 63.
Ramazan Altıntaş, İbn Rüşd’ün Din Anlayışı ve Kritiği, İslâmî Araştırmalar, 2002, cilt: XV, sayı: 3, s. 399- 416.
Ramazan Ertürk, Aquinos'lu Thomas'ın Din Felsefesinde 'Zamanın Başlangıcı ve Yaratma' Sorunu, Felsefe Dünyası, 2002, sayı: 35, s. 68- 88.
Raphael Demos, ‘Dinî İnanç’ ile ‘Bilimsel İnanç’ın Bir Karşılaştırması’, çeviren: Ramazan Ertürk, Bilimname : Düşünce Platformu, 2003/2, cilt: I, sayı: 2, s. 145- 152.
Raymond Vancourt, Hegel’e Göre Tanrı’nın Varlığıyla İlgili Kanıtların Anlamı, çeviren: Zeki Özcan, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, cilt: II, sayı: 2, s. 233- 241.
Recep Alpyağıl, “...Olarak Görme” (Seeing as ...) Hadisesinin Din Felsefesine ve Dinsel Hermenötiğe Katkıları Üzerine Wittgensteincı Bir Deneme, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(12), sayı: , s. 201- 215.
Recep Alpyağıl, “Dil Oyunları” ve “Aile Benzerliği” Analojilerinden, Meşşailerin Felsefe Din Münasebetine Olan Katkılarını Yeniden Yapılandırmaya Bir Yol Çıkar mı?, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 11, s. 121- 136.
Recep Alpyağıl, Çağdaş Felsefedeki “Armağan” Tartışması Din Felsefesine Ne Kazandırabilir?, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2009, cilt: XIII, sayı: 38, s. 87-102.
Recep Alpyağıl, Model ile Engagement Arasında Din Felsefesi -Abdulkerim Süruş Örneği Üzerinden Bir Tartışma-, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 19, s. 29- 45.
Recep Ardoğan, İnsan Haklarına Saygının Yükseltilmesinde İslami Teolojinin Rolü, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XLV, sayı: 2, s. 83- 111.
Recep Kılıç, Batı Düşüncesindeki Modern Tartışmaların Işığında İslam Vahyi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: LI, sayı: 1, s. 5- 13.
Recep Kılıç, Dinî Çoğulculuk mu, Dinde Çoğulculuk mu?, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VII, sayı: 19, s. 13- 1.
Recep Kılıç, Dini Nasıl Anlamalı?, Hz. Muhammed ve Gençlik [Kutlu Doğum Haftası: 1992], 1995, sayı: , s. 41- 46.
Recep Kılıç, Küreselleşme ve Din Üzerine, Kutlu Doğum 2004: Din-kültür ve çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 53- 62.
Recep Yaparel, Dinsel Fundamentalizm: Modernitenin İstenmeyen Çocuğu, Kutlu Doğum 2004: Din-kültür ve çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 139- 143.
Rıfat Atay, Dinsel Çoğulculuk Açısından Farklı Mevlana Okumaları: Bir Çözümleme Denemesi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, cilt: XI, sayı: 16, s. 77- 99.
Rıfat Atay, Din-Bilim İlişkisini Yeniden Düşünmek: Antony Flew’un Fikir Değiştirmesi Üzerine, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 65-.87.
Richard L. Rubenstein, Yirmibirinci Yüzyılda Din, çeviren Bekir Zakir Çoban, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2001, cilt: I, sayı: 4.
Richard Swinburne, Tümevarımlı Kanıtlar, çeviren: Turan Koç, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, sayı: 8, s. 273- 292.
Robert O. Johann, İnananların Ateizmi, çeviren Murtaza Korlaelçi, Felsefe Dünyası, 1998, sayı: 27, s. 102- 113.
Ronald Goldman, Düşünme ve Dine Tatbiki, çeviren Süleyman Akyürek, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2001, sayı: 11, s. 419- 448.
Rudolf Bultmann, Tanrı İle İlgili Konuşmanın Anlamı Nedir?, çeviren: Hülya Altunya, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, sayı: 21, s. 181- 190.
Ruhattin Yazoğlu, Ölümsüzlük İnancının Dayandığı Temeller, Marife: Bilimsel Birikim, 2004, cilt: IV, sayı: 2, s. 289- 294.
Ruhattin Yazoğlu, Ölüm Korkusu İle İlgili Bazı Felsefî Tavırlar, Akademik Araştırmalar: Sosyal Bilimler Dergisi, 1997, cilt: I, sayı: 4, s. 120- 123.
Ruhattin Yazoğlu, Paul Tillich Teolojisinde Değişen Dünya, Etik ve Etik Çözümler, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 28, s. 99- 106.
Ruhattin Yazoğlu, Paul Tillich’de Tanrı Kavramı, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 3, s. 113- 130.
Ruhattin Yazoğlu, Süreç Teolojisinde Kötülük Sorunu, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 29, s. 135- 144.
S. W. Sykes, Modern İngiliz Teologları: Tarih Aracılığıyla Teoloji, çeviren: Mehmet Şahin, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 203- 230.
Sadık Kemal Tural, Değerler Sistematiği, İslâmî Değerlerin Geleceği (1-3 Aralık 1995, Ankara), 1997, sayı: , s. 103- 109.
Sami Şekeroğlu, Mâtürîdî’de Kötülük Problemi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 135- 150.
Sema Akkaş Önal, Bacon ve Vico'da İlahi ve İnsani Bilgi, Felsefe Dünyası, 2004, cilt: 1, sayı: 39, s. 133- 143.
Semahat Özgenç, Musa b. Meymun’un Vahiy Anlayışı, Genç Akademisyenler İlahiyat Araştırmaları: Sempozyum, 1-2 Mayıs 2008, İstanbul, 2009, sayı: , s. 297- 318.
Shahbaz Mohsenee, Death From Mowlawee’s View, Uluslararası Mevlâna ve Mevlevîlik Sempozyumu Bildiriler, 26-28 Ekim 2007, Şanlıurfa, [t.y.], cilt: I, sayı: , s. 225- 230.
Siegfried Wollgast, Hegel’in Mistisizm ve Panteizm Görüşleri Üzerine, çeviren: Naim Şahin, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 16, s. 153- 165.
Souren Teghrarian, Nedensellik ve Mu’cizeler Üzerine Gazâli ve Hume, çeviren: Fethi Kerim Kazanç, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 199- 206.
Stephen C.Evans, Tanrı’nın Özel Fiilleri: Vahiyler ve Mucizeler, çeviren Ferhat Akdemir, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 3, s. 231- 252.
Stephen E.Gregg, The New Atheism: Global Answers to Global Questions?, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 8- 24.
Summer B. Twiss, Çoğulculuk Felsefesi: John Hick ve Onu Eleştirenlerle İlgili Eleştirel Bir Değerlendirme, çeviren: Ruhattin Yazoğlu, Hüsnü Aydeniz, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2005, cilt: V, sayı: 13, s. 155- 186.
Şaban Haklı, Kötülük Problemi, Yaklaşımlar ve Eleştiriler, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002/2, cilt: I, sayı: 2, s. 195- 211.
Şaban Ali Düzgün, Allah Tasavvurlarına Dair Tartışmanın Problematiği, Tanrı Tasavvurları ve Sosyal Hayata Yansımaları Sempozyumu, 2005, sayı: , s. 60- 96.
Şaban Ali Düzgün, Din-Bilim İlişkisinde Modeller ve Ortak Kavramlar, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2006, cilt: IV, sayı: 1, s. 51- 62.
Şaban Ali Düzgün, İnsanın Yetkinliğini Teolojik Olarak Temellendirmenin İmkanı, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt: XLVI, sayı: 2, s. 13- 42.
Şaban Ali Düzgün, Method in Theology: Past Challenges and New Oppurtunities, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: II, sayı: 2, s. 95- 104.
Şaban Ali Düzgün, Pluralism and Christology in a Postmodern Age: An Interview With Roger Haight, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2005, cilt: III, sayı: 2, s. 23- 44.
Şaban Ali Düzgün, Tecrübe, Dil ve Teoloji: ‘Dini Tecrübe’nin Teolojik Yorumu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: II, sayı: 1, s. 27- 46.
Şahin Efil, Büyük Patlama Kozmolojisinin Teistik Yorumu Üzerine, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2004, cilt: VIII, sayı: 18, s. 35- 48.
Şahin Efil, Mucizenin ‘Bilimsel Yorumu’nda Meşruiyet Krizi, Marife: Bilimsel Birikim, 2006, cilt: VI, sayı: 2, s. 179- 196.
Şahin Efil, Olası Kıyamet Senaryoları Hakkında Bazı Bilimsel ve Felsefî Mülahazalar, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 26, s. 1-14.
Şahin Filiz, Ülkemizde Dinî Arayışlar, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2001, cilt: I, sayı: 2, s. 27- 48.
TaIip Karakaya, Le Probleme de la Mort Dans La Philosophie Jean-Paul Sartre, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2001, sayı: 8, s. 35- 50.
Talip Özdeş, “İslâm” ve “Müslüman” Kavramları Açısından Din-Bilim ve Siyaset İlişkilerinin Anlamı, İslâmî Araştırmalar, 1998, cilt: XI, sayı: 1-2, s. 117- 125.
Talip Özdeş, Çatışma veya Uzlaşma -21. Yüzyıla Girerken Çoğulculuğa Kur’an Açısından Bir Bakış, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 4, s. 179- 192.
Tamer Yıldırım, Varoluşsal İman, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: III, sayı: 7, s. 207- 212.
Temel Yeşilyurt, “Tanrı Bilgisi”nin Empirik Temelleri, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, sayı: 5 [Prof. Dr. Şaban Kuzgun Armağanı], s. 337- 355.
Temel Yeşilyurt, “Tanrı Vardır” İfadesinin Mantıkî Statüsü, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 167- 184.
Temel Yeşilyurt, Teolojik Söylemde Sembolik Öğelerin Yeri, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 4, s. 43- 60.
Th. Deman, Din ve Bilgi, çeviren: Zeki Özcan, Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1991, cilt: III, sayı: 3, s. 281- 286.
Thomas A.Idinopulos, Din Nedir?, çeviren: Temel Yeşilyurt, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 5, s. 151- 166.
Tuncay İmamoğlu, Paul Tillich Felsefesinde Din-Ahlâk İlişkisi, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2006, cilt: X, sayı: 28, s. 107- 126.
Tuncay İmamoğlu, Paul Tillich Felsefesinde Ölüm ve Ötesi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, sayı: 23, s. 95- 110.
Tuncay İmamoğlu, Seneca Felsefesinde Kötülük Problemi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2002, cilt: II, sayı: 1, s. 51- 57.
Tuncay İmamoğlu, Seneca ve Kötülük, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2005, cilt: IX, sayı: 24, s. 83- 94.
Turan Koç, Din Dili Olarak Kur’an Dili, I. Kur’an Haftası Kur’an Sempozyumu, 03- 05, Şubat 1995, 1995, sayı: , s. 278- 288.
Vahdettin Başçı, Aquino'lu Thomas'da Tanrı Anlayışı, Felsefe Dünyası, 1993, sayı: 7, s. 51- 55.
Vahdettin Başçı, İnsaniliğin Oluşumunda Dinin Rolü, Felsefe Dünyası, 2001, sayı: 33, s. 39- 44.
Vahit İmamoğlu, Uyku ve Ölümün Tabiatıyla İlgili Çağdaş Müslüman Yorumlarda Nefs ve Ruh Anlayışı, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, sayı: 13, s. 231- 245.
Veli Urhan, Akıl-İman-İrade İlişkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, sayı: 10, s. 63- 70.
Veli Urhan, Leibniz ve İkbal’e Göre Tanrı’nın Kişiliği, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, sayı: 12, s. 73- 99.
Veli Öztürk, Kur’an ve Dinî Çoğulculuk Üzerine Bazı Düşünceler, Kutlu Doğum 2004, Din-kültür ve Çağdaşlık, 2007, sayı: , s. 212- 226.
W. R. Sorley, Kozmolojik Delil, çeviren: Şahin Efil, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 129- 134.
William Lane Craig, Büyük Patlama ve Ötesi, Tercüme: Fehrullah Terkan, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 165- 178.
William Lane Craig, Enkarnasyonun İnsicamı, çeviren: Fehrullah Terkan, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 2, s. 203- 218.
William T. Blackstone, Kavramsal Çözümleme ve Din, çeviren: Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2004, cilt: 4(10), sayı: , s. 51- 61.
William T. Blackstone, Mantıkçı Pozitivizm ve Din, çevirenler: Celal Büyük, Tuncay İmamoğlu, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 135- 146.
Yasin Ceylan, Din, Bilim ve Felsefe, İslâmî Araştırmalar, 1991, cilt: V, sayı: 2, s. 141- 148.
Yaşar Türkben, Kötülük Problemi: Gazali-Swinburne Mukayesesi, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 14, sayı: 21, s. 89- 109.
Yaşar Türkben, Richard Swinburne’ün Vahiy Anlayışı, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 14/1, s. 203- 212.
Yaşar Türkben, Spinoza’ya Göre Tanrı ve İrade Özgürlüğü, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, sayı: 15/1, s. 117- 125.
Zikri Yavuz, Tanrı’nın Bilgisi ve İnsan Hürriyeti İlişkisi Bağlamında Frankfurtçu Liberalizmin Eleştirisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, cilt: 50, sayı: 1, s. 49- 69.