Religious Experience and Revelation
-
Aydın Işık, Din-Bilim İlişkisi Problemine Mucizeler Üzerinden Genel Bir Bakış: Vahiy Nesnesinin Mucizeliği Tartışması, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2007, cilt: V, sayı: 1, s. 87- 102.
-
Aydın Işık, Vahiy ve Mucizenin Gerekliliği Problemi: Ahlaki Açıdan Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006, sayı: 24, s. 61- 81.
-
Cafer Sadık Yaran, “Eleştirel Deneyimcilik” : Dini Tecrübede Swinburne'ün “Safdillik İlkesi” Ne Karşı “Eleştirellik İlkesi”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 15, s. 25- 54.
-
Cafer Sadık Yaran, Budizmle Mukayeseli Olarak İslam ve İslam Mistisizmi: Müslüman-Budist Diyaloğuna Bir Katkı, çeviren: Mehmet Atalay, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 17, s. 253- 274.
-
Caner Taslaman, Tanrı-Evren İlişkisi ve Mucize Sorunu Açısından Determinizm, İndeterminizm ve Kuantum Teorisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2006/2, sayı: 31, s. 163- 186.
-
Engin Erdem, Kant’ın Vahiy Anlayışı Üzerine, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, cilt: XLVIII, sayı: 2, s. 37- 47.
-
Ferhat Akdemir, David Hume ve Mucizenin Olabilirliği Sorunu Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 137- 152.
-
Hakan Gündoğdu, “Vahy”in İmkanı Üzerine Felsefi Bir Çözümleme, Felsefe Dünyası, 2000/1, sayı: 31, s. 103- 112.
-
Hasan Katipoğlu, Malebranche’ın Din Felsefesinde Mistisizm, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1987, sayı: 2, s. 85- 103.
-
Kelli S. O'brien, Kant’da ve Swinburne’de Vahiy, çeviren: Engin Erdem, Dinî Araştırmalar, 2004, cilt: VI, sayı: 18, s. 259- 284.
-
Kemal Batak, Doğa Yasalarının Zorunluluğu, İlahi Fiil ve Mucize- Tanrı Dünyada Fiilde Bulunabilir Mi?, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 20, s. 33- 68.
-
Mehmet Aydın, Vahiy ve İnsan, Kutlu Doğum Haftası II, 1-7 Ekim 1990, 1992, sayı: , s. 133-142.
-
Michael Despland, Yalnız Aklın Sınırları İçerisinde Din: Parerga, Vahiy ve İnayet, çeviren M. Kazım Arıcan, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2005, cilt: V, sayı: 3, s. 263- 286.
-
Nazif Muhtaroğlu, An Occasionalist Approach to Miracles, İslâm Araştırmaları Dergisi, 2009, sayı: 22, s. 71- 93.
-
Paul Tillich, Vahiy ve Mucize, çeviren: Mustafa Akçay, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, sayı: 8, s. 99- 102.
-
Recep Kılıç, Batı Düşüncesindeki Modern Tartışmaların Işığında İslam Vahyi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010, cilt: LI, sayı: 1, s. 5- 13.
-
Semahat Özgenç, Musa b. Meymun’un Vahiy Anlayışı, Genç Akademisyenler İlahiyat Araştırmaları: Sempozyum, 1-2 Mayıs 2008, İstanbul, 2009, sayı: , s. 297- 318.
-
Souren Teghrarian, Nedensellik ve Mu’cizeler Üzerine Gazâli ve Hume, çeviren: Fethi Kerim Kazanç, Tabula Rasa: Felsefe-Teoloji, 2003, cilt: 3(9), sayı: , s. 199- 206.
-
Stephen C.Evans, Tanrı’nın Özel Fiilleri: Vahiyler ve Mucizeler, çeviren Ferhat Akdemir, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi _ [www.dinbilimleri.com], 2009, cilt: IX, sayı: 3, s. 231- 252.
-
Şaban Ali Düzgün, Tecrübe, Dil ve Teoloji: ‘Dini Tecrübe’nin Teolojik Yorumu, Kelâm Araştırmaları Dergisi, 2004, cilt: II, sayı: 1, s. 27- 46.
-
Şahin Efil, Mucizenin ‘Bilimsel Yorumu’nda Meşruiyet Krizi, Marife: Bilimsel Birikim, 2006, cilt: VI, sayı: 2, s. 179- 196.
-
Yaşar Türkben, Richard Swinburne’ün Vahiy Anlayışı, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009, sayı: 14/1, s. 203- 212.